Bu kapsam incelemesi, ikinci dil yazım sürecindeki psikolojik unsurları nedensellik ve korelasyona dayanan yayınlanmış araştırmalar bakımından incelemek ve yeni çalışmalar için eksik noktaları bulmayı amaçlamıştır. Kapsam incelemeleri, meta-analiz çalışmaları için son derece yararlı kaynaklar olarak bilinir ve ilgili araştırma konusunun değeri ve eksik yönlerini gösterir. İlgili araştırmalar yazma kaygısına yoğunlaşmakla birlikte çalışmaların diğer psikolojik değişkenleri göz ardı etme eğiliminde olduklarını göstermiştir. Bu çalışmalar çoğunlukla nicel araştırma metodu kullanmıştır. Nedenselliğe ve korelasyona dayanan çalışmalar, psikolojik güçlüklerin ikinci dilde yazım başarısı ve performansı olumsuz yönde etkilediğini desteklemektedir. Korelasyon çalışmaları da aynı doğrultuda bu psikolojik değişkenlerin etkisi ile yazma başarısı ve süreci konusunda negatif yönlü bir ilişkiden bahsetmektedir. Ayrıca sonuçlar, araştırmalarda pilot çalışma, farklı türde katılımcı grubu ve daha çok katılımcı ihtiyacını vurgulamaktadır.
This scoping review aimed at reviewing the research into the affective issues in L2 writing in terms of causality and correlation and to find out any gaps for further studies. Scoping reviews are recognized as useful studies for meta-analyses since they display value and inadequacy in a research theme. Results showed that relevant research focused on writing anxiety and tended to ignore other affective variables The studies often used quantitative research designs. Causal and correlational research supports that affective constraints negatively affect writing achievement. Correlational studies concluded that there is a negative correlation between the impact of these affective variables, writing performance and process. The need of piloting, different and larger participant groups was also highlighted.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 24, 2020 |
Acceptance Date | September 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.