Bu araştırmada programlama öğretimi sürecinde, öğretmen adaylarının izlediği adımların ve yeterliliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, iç içe karma desen çerçevesinde 24 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Programlama Sürecinde Problem Çözme Bilgi Toplama Formu (PPBTF) ile Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Programlamaya İlişkin Öz yeterlilik Algısı Ölçeği (PÖYAÖ) kullanılmıştır. PPBTF’den elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilirken; PÖYAÖ’den elde edilen veriler için adayların toplam puanları hesaplanmıştır. Bu araştırmada öğretmen adaylarının ifadelerinden ortaya çıkarılan programlama süreci alanyazındaki problem çözme aşamaları ile benzer içeriğe sahip olduğu belirlenmiştir. Bu durum programlama öğretiminde problem çözme becerilerinin önemli olduğunu göstermektir. Ayrıca, çok sayıda öğretmen adayının PPBTF’de programlama süreci için kendilerine verdikleri yeterlik puanlarının, PÖYAÖ’den aldıkları puanlardan daha yüksek olduğu tespiti; alınan eğitimin ve bu öğretim sürecindeki bireysel çabanın öğretmen adaylarının yeterlik algılarını doğrudan etkilediği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2021 |
Submission Date | June 25, 2020 |
Acceptance Date | December 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 31 |