BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 14 Issue: 3, 1096 - 1105, 07.08.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.63115

Abstract

The purpose of this research is to develop an attitude scale which intends to measure primary school students’ attitudes towards Project Based Learning. A 30 item trial form of the Project Based Learning Attitude Scale was constructed. For this, related literature was reviewed for the learning outcomes of Project Based Learning and these outcomes were used for the construction of the items of the scale. The trial form was administered to totally 698 participants who were fourth grade primary school students in Mersin and Adana. Item scale correlations were analyzed by Pearson correlation coefficient. As a result of exploratory factor analysis with Promax rotation, a single factor structure with two components and 15 items were obtained. While alpha reliability of the scale was obtained as 0.967, the reliability of the components, 0.93 and 0.83 were obtained respectively. The results of CFA indicated that factor structure fit with the data. It is concluded that the scale is reliable and valid tool for measuring the attitudes of the students towards project based learning

References

  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). “Yapılandırmacı kuramda fen öğretmeninin rolü”. İlköğretim-Online, 4(2), 55-64.
  • Ay, Ş. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme ve Portfolyo Değerlendirmenin Öğrenci Başarısına Ve Tutum Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 53-67.
  • Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37 (2), 122-147.
  • Bohner, G. &Dickel, N. (2011). Attitudes and attitude change. Annual Review of Psychology, 62, 391-417.
  • Bohner, G. & Wanke, M. (2002). Attitudes and attitude change. New York: Psychology Press.
  • Buck Institute for Educaion (2014). Why Project Based Learning (PBL)? http://bie.org/about/why_pbl Erişim Tarihi: 22.07.204
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Risk Alma Düzeylerine, Problem Çözme Becerilerine, Erişilerine Kalıcılığa ve Tutumlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirel, Ö., Başbay, A., Uyangör, N. ve Bıyıklı C. (2001). Proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenme sürecine ve öğrenci tutumlarına etkisi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 7-8 Haziran 2001, Cilt II, 879-889.
  • Diffily, D. (2002). Project-based learning: meeting social studies standards and the needs of gifted learners, Gifted Child Today, 25 (3), 40-43.
  • Ercan, A. R. (2002). Etkin öğrenme sürecinde öğretmen ve yöntemler. Eğitimde Temel Kitaplar Dizisi: 7. Ankara: Başak Matbaacılık.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma, İlköğretim-Online, 1(1), 2-11.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme ı: temel kavramlar ve işlemler.Ankara: Pegem Akademi.
  • Gültekin, M. (2005). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),517-556.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Köklü, N. (2002). Açıklamalı istatistik terimleri sözlüğü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McGrath, D. (2002). Getting started with project-based learning. Learning and Leading with Technology 30 (3)42-50.
  • MEB. (2009). Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Erişim Tarihi: 24.07.2014
  • Papanastasiou, C. (2002). School, teaching and family influence on student attitudes toward science: based on TIMSS data for cyprus. Studies in Eucational Evaluation, 28, 71-86.
  • Pektaş, H.M.,Çelik, H. ve Köse, S. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Üzerine Uygulama Güçlük Ölçeğinin Geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 111-118.
  • Rosenberg, M. J. & Hovland, C. I. (1960). Cognitive, affective and behavioral components of attitudes in Rosenberg, M. J.,Hoveland, C. I., McGuire, W.J., Abelson, R.P. & Brehm, J.W. (Ed.), Attitude Organization and Change: An analysis of consistency among attitude components. New Haven: Yale UniversityPress.
  • Schwarz, N. (2007). Attitude construction: evaluation in context. Social Cognition, 25 (5), 638-656.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin, H. (1982). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Daily News Web Ofset Tesisleri.
  • Tezbaşaran, A.A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Turgut, M.F. (1995). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.

İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Year 2015, Volume: 14 Issue: 3, 1096 - 1105, 07.08.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.63115

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin Proje Tabanlı Öğrenmeye yönelik tutumlarını ortaya koymaya olanak sağlayacak bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla, 30 maddelik bir Proje Tabanlı Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği deneme formu oluşturulmuştur. Ölçek maddelerinin oluşturulmasından önce alan yazın incelenerek proje tabanlı öğrenme çıktıları ölçek maddelerinin oluşturulmasında kullanılmıştır. Oluşturulan deneme formu Adana ve Mersin’de ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 698 öğrenciye uygulanmıştır. Madde-ölçek korelasyonları Pearson korelasyon katsayısı ile incelenmiştir. Promax döndürme ile gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonucunda 15 maddelik iki faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Ölçeğin alfa güvenirliği 0,967 olarak elde edilirken, faktörlere ilişkin güvenirlikleri ise sırasıyla 0,93 ve 0,83 olarak bulunmuştur.

References

  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). “Yapılandırmacı kuramda fen öğretmeninin rolü”. İlköğretim-Online, 4(2), 55-64.
  • Ay, Ş. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme ve Portfolyo Değerlendirmenin Öğrenci Başarısına Ve Tutum Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 53-67.
  • Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37 (2), 122-147.
  • Bohner, G. &Dickel, N. (2011). Attitudes and attitude change. Annual Review of Psychology, 62, 391-417.
  • Bohner, G. & Wanke, M. (2002). Attitudes and attitude change. New York: Psychology Press.
  • Buck Institute for Educaion (2014). Why Project Based Learning (PBL)? http://bie.org/about/why_pbl Erişim Tarihi: 22.07.204
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Risk Alma Düzeylerine, Problem Çözme Becerilerine, Erişilerine Kalıcılığa ve Tutumlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirel, Ö., Başbay, A., Uyangör, N. ve Bıyıklı C. (2001). Proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenme sürecine ve öğrenci tutumlarına etkisi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 7-8 Haziran 2001, Cilt II, 879-889.
  • Diffily, D. (2002). Project-based learning: meeting social studies standards and the needs of gifted learners, Gifted Child Today, 25 (3), 40-43.
  • Ercan, A. R. (2002). Etkin öğrenme sürecinde öğretmen ve yöntemler. Eğitimde Temel Kitaplar Dizisi: 7. Ankara: Başak Matbaacılık.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma, İlköğretim-Online, 1(1), 2-11.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme ı: temel kavramlar ve işlemler.Ankara: Pegem Akademi.
  • Gültekin, M. (2005). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),517-556.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Köklü, N. (2002). Açıklamalı istatistik terimleri sözlüğü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McGrath, D. (2002). Getting started with project-based learning. Learning and Leading with Technology 30 (3)42-50.
  • MEB. (2009). Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Erişim Tarihi: 24.07.2014
  • Papanastasiou, C. (2002). School, teaching and family influence on student attitudes toward science: based on TIMSS data for cyprus. Studies in Eucational Evaluation, 28, 71-86.
  • Pektaş, H.M.,Çelik, H. ve Köse, S. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Üzerine Uygulama Güçlük Ölçeğinin Geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 111-118.
  • Rosenberg, M. J. & Hovland, C. I. (1960). Cognitive, affective and behavioral components of attitudes in Rosenberg, M. J.,Hoveland, C. I., McGuire, W.J., Abelson, R.P. & Brehm, J.W. (Ed.), Attitude Organization and Change: An analysis of consistency among attitude components. New Haven: Yale UniversityPress.
  • Schwarz, N. (2007). Attitude construction: evaluation in context. Social Cognition, 25 (5), 638-656.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin, H. (1982). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Daily News Web Ofset Tesisleri.
  • Tezbaşaran, A.A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Turgut, M.F. (1995). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Eylem Yalçın İncik This is me

Eylem Yalçın İncik

Özler Çakır

Devrim Alıcı

Devrim Özdemir Alıcı

Publication Date August 7, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Yalçın İncik, E., Yalçın İncik, E., Çakır, Ö., Alıcı, D., et al. (2015). İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online, 14(3), 1096-1105. https://doi.org/10.17051/io.2015.63115
AMA Yalçın İncik E, Yalçın İncik E, Çakır Ö, Alıcı D, Özdemir Alıcı D. İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. EEO. August 2015;14(3):1096-1105. doi:10.17051/io.2015.63115
Chicago Yalçın İncik, Eylem, Eylem Yalçın İncik, Özler Çakır, Devrim Alıcı, and Devrim Özdemir Alıcı. “İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İlköğretim Online 14, no. 3 (August 2015): 1096-1105. https://doi.org/10.17051/io.2015.63115.
EndNote Yalçın İncik E, Yalçın İncik E, Çakır Ö, Alıcı D, Özdemir Alıcı D (August 1, 2015) İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online 14 3 1096–1105.
IEEE E. Yalçın İncik, E. Yalçın İncik, Ö. Çakır, D. Alıcı, and D. Özdemir Alıcı, “İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, EEO, vol. 14, no. 3, pp. 1096–1105, 2015, doi: 10.17051/io.2015.63115.
ISNAD Yalçın İncik, Eylem et al. “İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İlköğretim Online 14/3 (August 2015), 1096-1105. https://doi.org/10.17051/io.2015.63115.
JAMA Yalçın İncik E, Yalçın İncik E, Çakır Ö, Alıcı D, Özdemir Alıcı D. İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. EEO. 2015;14:1096–1105.
MLA Yalçın İncik, Eylem et al. “İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İlköğretim Online, vol. 14, no. 3, 2015, pp. 1096-05, doi:10.17051/io.2015.63115.
Vancouver Yalçın İncik E, Yalçın İncik E, Çakır Ö, Alıcı D, Özdemir Alıcı D. İlkokul Öğrencilerinin Proje Tabanlı Öğrenme Tutumlarına Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. EEO. 2015;14(3):1096-105.