Book Review
BibTex RIS Cite

Book Review: Adger, D. (2019). Language unlimited: The science behind our most creative power. Oxford University Press, USA.

Year 2021, Volume: 32 Issue: 1, 53 - 60, 30.06.2021
https://doi.org/10.18492/dad.887960

Abstract

References

  • Adger, D. (2019). Language unlimited: The science behind our most creative power. Oxford University Press.
  • Chomsky, N. (2014). The minimalist program. MIT press.
  • Steedman, M., & Baldridge, J. (2011). Combinatory categorial grammar. Robert Borsley & Kersti Börjars (haz.) içinde Non-Transformational Syntax: Formal and explicit models of grammar, pp.181-224. Wiley Publishing.

Kitap Tanıtımı: Adger, D. (2019). Language unlimited: The science behind our most creative power. Oxford University Press, USA.

Year 2021, Volume: 32 Issue: 1, 53 - 60, 30.06.2021
https://doi.org/10.18492/dad.887960

Abstract

Kitabın dil yetisiyle ilgili birçok gizi araştırdığını ve sınırsız üretme kapasitesinin ardındaki düzeneği ilginç örneklerle ortaya çıkardığını söylemek mümkündür. Bu kitap dilbilim araştırmacısı olsun olmasın, her alandaki kişi için ayrı bir bilgi demeti sunmaktadır. Özellikle, dilbilim araştırmalarına merak salmış ve hâlihazırda bu alanda çalışan herkes için bu kitabı önerebileceğimi belirtmek isterim.

References

  • Adger, D. (2019). Language unlimited: The science behind our most creative power. Oxford University Press.
  • Chomsky, N. (2014). The minimalist program. MIT press.
  • Steedman, M., & Baldridge, J. (2011). Combinatory categorial grammar. Robert Borsley & Kersti Börjars (haz.) içinde Non-Transformational Syntax: Formal and explicit models of grammar, pp.181-224. Wiley Publishing.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Murat Özgen 0000-0001-7960-6627

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Özgen, M. (2021). Kitap Tanıtımı: Adger, D. (2019). Language unlimited: The science behind our most creative power. Oxford University Press, USA. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 32(1), 53-60. https://doi.org/10.18492/dad.887960