BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazma Kaygı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2012, Volume: 8 Issue: 2, 67 - 76, 19.01.2012

Abstract

Bu çalışmada Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısındanincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe EğitimiBölümünde öğrenim gören Türkçe öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veriler, Karakaya ve Ülper (2011)tarafından geliştirilen Yazma Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerindentarama tekniğiyle yapılandırılmıştır. Analizlerde betimsel ve karşılaştırmalı istatistiksel tekniklerdenyararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının kaygı düzeyleri düşük çıkmıştır. Öğretmenadaylarının yazma kaygıları cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, barınma durumlarına, aylık gelirlerine,üniversiteye gelmeden önceki barınma durumlarına ve bir dönemde okudukları kitap sayısına göre anlamlıbir fark saptanmamıştır. Öğretmen adaylarının yazma kaygıları, yazma durumlarına göre anlamlı farkolduğu saptanmıştır. Yazma sıklığı arttıkça yazma kaygıları düşmekte, yazma sıklığı azaldıkça yazmakaygısı artmaktadır.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı (6. basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M . (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Hamzadayı, E. ve Çetinkaya, G. (2011). Yazılı Anlatımı Düzenlemede Akran Dönütleri: Dönüt Türleri, Öğrenci Algıları. AİBU Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(1) 147-165.
  • Jeong, J. (2004). Analysis of The Factors And The Roles of Hrd in Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations in The Republic of Korea. Yayımlanmamış doktora tezi. Amerika: Texas A&M University. Major Subject: Educational Human Resource Development.
  • Karakaya, İ. ve Ülper, H. (2011). Yazma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Yazma Kaygısının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. İstanbul: EDAM Yayınları. 11 (2) 691-707.
  • Keçik İ. ve Uzun L., (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım, Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurt, G. ve Atay D. (2007) The Effects of Peer Feedback on the Writing Anxiety of Prospective Turkish Teachers of EFL.Eğitimde Kuram ve Uygulama. Journal of Theory and Practice in Education. 3 (1)12-23.
  • Martınez, Ch.-T., Kock, N., Cass, J. (2011). Pain and Pleasure in Short Essay Writing: Factors Predicting University Students’ Writing Anxiety and Writing Self-Efficaty. Journal of Adolescent & Adult Literaty. International Reading Association. 54 (5) 351-360.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6-8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Önem, E. (2010). The Relationship Among State-Trait Anxiety, Foreign Language Anxiety and Test Anxiety. TÖMER Dil Dergisi. (148) 17-36.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Yayıncılık.
  • Sallabaş, M.-E. (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 181, 94-106.
  • Sargın, N. (2001). Çocukta Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Seven, S. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: PEGEMA Yayınları.
  • Sever, S. Kaya, Z. ve Aslan, C. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Tiryaki, N.-T. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Tartışmacı Metin Yazma Becerileri ile Yazma Kaygısı ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tezbaşaran, A.- A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu (2. Baskı). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uçgun, D. (2011). The Study in the Writing Anxiety Levels of Primary School 6, 7 and 8th Year Students in Terms of Several Variables. Educational Research and Reviews. 6 (7) 542-547. Available online at http://www.academicjournals.org/ERR.
  • Yaman, H. (2010). Writing Anxiety of Turkish Students: Scale Development and the Working Procedures in Terms of Various Variables. International Online Journal of Educational Sciences. 2 (1) 267- 289.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı G. ve Yılmaz, Y. (2006). Yazma Öğretimi. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi (Ed. Cemal Yıldız). Ankara: PegemA Yayıncılık. s. 203- 276.
  • Zorbaz, K.-Z (2011a). Daly-Miller’ın Yazma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8 (16) 33-48.
  • Zorbaz, K.,-Z. (2011b). Yazma Kaygısı ve Yazma Kaygısının Ölçülmesi. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (3).
  • Zorbaz, K.-Z. (2010). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazma Kaygı ve Tutukluğunun Yazılı Anlatım Becerileriyle İlişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • www.felsefe.gen.tr/diyalektik., Diyalektik. Erişim Tarihi: 02.11.2010.
Year 2012, Volume: 8 Issue: 2, 67 - 76, 19.01.2012

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı (6. basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M . (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Hamzadayı, E. ve Çetinkaya, G. (2011). Yazılı Anlatımı Düzenlemede Akran Dönütleri: Dönüt Türleri, Öğrenci Algıları. AİBU Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(1) 147-165.
  • Jeong, J. (2004). Analysis of The Factors And The Roles of Hrd in Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations in The Republic of Korea. Yayımlanmamış doktora tezi. Amerika: Texas A&M University. Major Subject: Educational Human Resource Development.
  • Karakaya, İ. ve Ülper, H. (2011). Yazma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Yazma Kaygısının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. İstanbul: EDAM Yayınları. 11 (2) 691-707.
  • Keçik İ. ve Uzun L., (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım, Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurt, G. ve Atay D. (2007) The Effects of Peer Feedback on the Writing Anxiety of Prospective Turkish Teachers of EFL.Eğitimde Kuram ve Uygulama. Journal of Theory and Practice in Education. 3 (1)12-23.
  • Martınez, Ch.-T., Kock, N., Cass, J. (2011). Pain and Pleasure in Short Essay Writing: Factors Predicting University Students’ Writing Anxiety and Writing Self-Efficaty. Journal of Adolescent & Adult Literaty. International Reading Association. 54 (5) 351-360.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6-8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Önem, E. (2010). The Relationship Among State-Trait Anxiety, Foreign Language Anxiety and Test Anxiety. TÖMER Dil Dergisi. (148) 17-36.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Yayıncılık.
  • Sallabaş, M.-E. (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 181, 94-106.
  • Sargın, N. (2001). Çocukta Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Seven, S. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: PEGEMA Yayınları.
  • Sever, S. Kaya, Z. ve Aslan, C. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Tiryaki, N.-T. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Tartışmacı Metin Yazma Becerileri ile Yazma Kaygısı ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tezbaşaran, A.- A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu (2. Baskı). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uçgun, D. (2011). The Study in the Writing Anxiety Levels of Primary School 6, 7 and 8th Year Students in Terms of Several Variables. Educational Research and Reviews. 6 (7) 542-547. Available online at http://www.academicjournals.org/ERR.
  • Yaman, H. (2010). Writing Anxiety of Turkish Students: Scale Development and the Working Procedures in Terms of Various Variables. International Online Journal of Educational Sciences. 2 (1) 267- 289.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı G. ve Yılmaz, Y. (2006). Yazma Öğretimi. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi (Ed. Cemal Yıldız). Ankara: PegemA Yayıncılık. s. 203- 276.
  • Zorbaz, K.-Z (2011a). Daly-Miller’ın Yazma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8 (16) 33-48.
  • Zorbaz, K.,-Z. (2011b). Yazma Kaygısı ve Yazma Kaygısının Ölçülmesi. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (3).
  • Zorbaz, K.-Z. (2010). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazma Kaygı ve Tutukluğunun Yazılı Anlatım Becerileriyle İlişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • www.felsefe.gen.tr/diyalektik., Diyalektik. Erişim Tarihi: 02.11.2010.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kamil İşeri

Emre Ünal

Publication Date January 19, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA İşeri, K., & Ünal, E. (2012). Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazma Kaygı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67-76. https://doi.org/10.17860/efd.70585

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.