Bu çalışmada Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısındanincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe EğitimiBölümünde öğrenim gören Türkçe öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veriler, Karakaya ve Ülper (2011)tarafından geliştirilen Yazma Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerindentarama tekniğiyle yapılandırılmıştır. Analizlerde betimsel ve karşılaştırmalı istatistiksel tekniklerdenyararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının kaygı düzeyleri düşük çıkmıştır. Öğretmenadaylarının yazma kaygıları cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, barınma durumlarına, aylık gelirlerine,üniversiteye gelmeden önceki barınma durumlarına ve bir dönemde okudukları kitap sayısına göre anlamlıbir fark saptanmamıştır. Öğretmen adaylarının yazma kaygıları, yazma durumlarına göre anlamlı farkolduğu saptanmıştır. Yazma sıklığı arttıkça yazma kaygıları düşmekte, yazma sıklığı azaldıkça yazmakaygısı artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 19, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.