Research Article
BibTex RIS Cite

Neoliberal Politikalar Ekseninde Medyanın Dönüşümü

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 22 - 28, 31.12.2017

Abstract

Neoliberalizmin
1980 sonrası yarattığı dönüşümler küresel ölçekte toplumun her kesiminde etkili
olmuş ve yeni bir akılsallık biçimi geliştirmiştir. Bu biçim aynı zamanda
Richard Sennett’in tabiriyle yeni kapitalizm olarak adlandırılabilir. Neoliberalizm
ya da yeni kapitalizmin üretim biçimleri bireyi yeniden biçimlendirmektedir. Neoliberalizmin
yarattığı yönetimsel bir akıllsallık içeren toplumsal düzen içinde bireyler neoliberal
özneler haline gelmektedir. Bu süreçte medya da temelden bir dönüşüm
geçirmiştir. Medyanın bu dönüşümü temel olarak mülkiyet problemini beraberinde
getirmiş ve daha önceden bu sektörde olmayan birçok şirketin medya sektörüne
girmesine sebep olmuştur. Neoliberalizmle birlikte medyada ticari bir yapıya
dönüşmüştür. Bu çalışmanın amacı da neoliberalizm ve neoliberal politikaların
medya üzerindeki etkisini tartışmaktır.

References

  • ADAKLI, Gülseren (2006) . Türkiye’de Medya Endüstrisi. Ankara: Ütopya yay.
  • DARDOT, Pierre & LAVAL, Christian (2012). Dünyanın Yeni Aklı: Neoliberal Toplum Üzerine Deneme. Çev. F.Taylan. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay.
  • FOUCAULT, Michel (2008). The Birth of Biopolitics Lectures At The Collège De France, 1978–79. New York: Palgrave Macmillan.
  • HASSAN Robert & THOMAS Julian (2006). The New Media Theory Reader. NewYork: Open University McGraw-Hill Press.
  • KAYA, Raşit (2009). Türkiye’de İktidar Yumağı. Ankara: İmge yay.
  • KUYUCU, Micheal (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi. İstanbul: Esen Kitap.
  • MCCHESNEY Robert (2006). 21.Yüzyılda İletişim Politikaları Medyanın Sorunu. Çev. Ç. Çidamlı. İstanbul: Kalkedon yay.
  • READ, Jason (2012). “Homo Economicus’un Bir Soykütüğü: Neoliberalizm ve Öznelliğin Üretimi” Çev. Ş Öztürk. Cogito Dergisi Michel Foucault Özel Sayısı içinde. syf .82-96. sayı 70-71.İstanbul: YKY.
  • SENNETT, Richard (2008). Karakter Aşınması. Çev. B. Yıldırım. İstanbul: Ayrıntı yay.
  • SENNETT, Richard (2009) Yeni Kapitalizmin Kültürü. Çev. A. Onacak İstanbul: Ayrıntı yay.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 22 - 28, 31.12.2017

Abstract

References

  • ADAKLI, Gülseren (2006) . Türkiye’de Medya Endüstrisi. Ankara: Ütopya yay.
  • DARDOT, Pierre & LAVAL, Christian (2012). Dünyanın Yeni Aklı: Neoliberal Toplum Üzerine Deneme. Çev. F.Taylan. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay.
  • FOUCAULT, Michel (2008). The Birth of Biopolitics Lectures At The Collège De France, 1978–79. New York: Palgrave Macmillan.
  • HASSAN Robert & THOMAS Julian (2006). The New Media Theory Reader. NewYork: Open University McGraw-Hill Press.
  • KAYA, Raşit (2009). Türkiye’de İktidar Yumağı. Ankara: İmge yay.
  • KUYUCU, Micheal (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi. İstanbul: Esen Kitap.
  • MCCHESNEY Robert (2006). 21.Yüzyılda İletişim Politikaları Medyanın Sorunu. Çev. Ç. Çidamlı. İstanbul: Kalkedon yay.
  • READ, Jason (2012). “Homo Economicus’un Bir Soykütüğü: Neoliberalizm ve Öznelliğin Üretimi” Çev. Ş Öztürk. Cogito Dergisi Michel Foucault Özel Sayısı içinde. syf .82-96. sayı 70-71.İstanbul: YKY.
  • SENNETT, Richard (2008). Karakter Aşınması. Çev. B. Yıldırım. İstanbul: Ayrıntı yay.
  • SENNETT, Richard (2009) Yeni Kapitalizmin Kültürü. Çev. A. Onacak İstanbul: Ayrıntı yay.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Cem Koray Olgun

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Olgun, C. K. (2017). Neoliberal Politikalar Ekseninde Medyanın Dönüşümü. Sosyolojik Düşün, 2(2), 22-28.
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.