Bu çalışmada, eğitimde program değerlendirme modellerinden biri olan ancak Türkiye’de günümüze kadar yapılmış program değerlendirme çalışmalarında neredeyse hiç kullanılmamış ve Türkçe kaynakları oldukça yetersiz olan Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modelinin tanıtılması ve bu yolla Türkçe alanyazına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında çalışmada önce Aydınlatıcı Değerlendirme Modelinin dayandığı paradigma ve özellikleri açıklanarak modelin ne olduğu ve neyi hedeflediği ortaya konmuştur. Daha sonra aydınlatıcı değerlendirme modelinin kavramsal ve yöntemsel çerçevesi ile güçlü yönleri ve sınırlılıkları ortaya konularak modelin nasıl kullanılabileceği konusuna açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, Aydınlatıcı Değerlendirme Modelinin özellikle yenilikçi programların değerlendirilmesinde ve bağlamın derinlemesine incelendiği ve çeşitli veri toplama araçlarının kullanıldığı değerlendirme çalışmalarında etkili olarak kullanılabildiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte, çalışma kapsamında gelecekte gerçekleştirilecek program değerlendirme çalışmalarına yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Program Değerlendirme Aydınlatıcı Değerlendirme Öğretim Sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.