The main purpose of the study is to examine the effects of mathematics teaching program enriched with technology-assisted activities prepared based on the educational needs of the gifted students on their mathematics achievement. For that purpose experimental design as a kind of quantitative research method was used. 36 fifth grade students who were identified as gifted and taking education in the teaching program of realizing of individual abilities in a sciences and art center situated in the southern part of Turkey in the second term of 2020-2021 academic year, participated in the present study. The students in the study attended to the program of enriched mathematics teaching with technology assisted activities lasting 8 weeks. The data were collected using the mathematics achievement test developed by the researchers. SPSS 22.0 Statistic Program was used in the data analysis and imposed on related samples tests and Kolmogorov-Smirnov Test, Wilcoxon signed rank test. Based on the findings of the study, it has been established that using enriched mathematics program with technology-assisted activities increased the gifted students’ mathematics achievement remarkably and it is beneficial in gifted students’ education.
Gifted student gifted children enriched education program Mathematics achievement
Çalışmanın temel amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış olan teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci yarısında Türkiye’nin Akdeniz Bölgesi’nde bulunan bir Bilim ve Sanat Merkezinde özel yetenekli olarak tanılanmış olan 5. sınıf bireysel yetenekleri fark ettirme programında (BYFP) öğrenim gören 36 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğrenciler 8 hafta boyunca teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretimi programına katılmışlardır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen matematik başarı testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış, Kolmogorov- Smirnov testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve ilişkili örneklem t- testinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik öğretiminde kullanılmasının faydalı olduğu, öğrencilerin matematik başarısını anlamlı düzeyde artmasını desteklediği tespit edilmiştir.
Özel yetenekli öğrenci özel yetenekli çocuklar zenginleştirilmiş eğitim programı Matematik başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2 |