BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE'NİN TANITIMINDA POSTA PULLARININ FONKSİYONEL ÖNEMİ VE TÜRKİYE'DEKİ POSTA PULLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 74 - 89, 01.06.2017

Öz

Yapılan bu araştırmanın amacı; Türkiye'nin tanıtımında posta pullarının fonksiyonel önemini ortaya koyarak, Türkiye de yayınlanmış posta pullarının içerik analizini yapmaktır. Çalışmada 1990 ve 2016 yılları arasında yayınlanan posta pulları içerik analizi ile incelenmiştir. 2016 yılının Mayıs ve Haziran aylarında Posta ve Telgraf Teşkilatı PTT ’nın web sayfası ziyaret edilerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda ilgili aylarda 1421 adet posta pulunun yayınlandığı tespit edilmiştir. Bu tarihler arasında yayınlanan posta pullarında işlenmiş olan temalar 20 ana başlık altında sınıflandırılmış ve elde edilen sonuçlar frekans analizine tabi tutulmuştur. İncelemeler sonucunda, PTT'nin yayınladığı posta pullarında en fazla kullanılan temaların sırasıyla yıldönümü, kutlama gibi önemli tarihler %17,10 , Türk kültür ve sanatı %12,10 , tarihi yapılar ve eserler %10,49 ve ulusal/uluslararası organizasyonlar ile spor organizasyonları %10,14 kapsamında bulunan temalar olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın yapılan bu araştırma kapsamında PTT’nin yayınlamış olduğu turizm konulu posta pullarının, en az kullanılan temalardan birisi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Posta Pulları, Tanıtım, TürkiyeJel Kodları: M31, M37, L83

Kaynakça

  • Anameriç, Hakan (2006). Stamps as an İnformation Source in The National Library of Turkey, Department of Information and Record Menagement Faculty of Letters, University of Ankara, Library Collections, Acquisitions and Tecnical Services 30, 117-127
  • Avcıkurt Cevdet (2010), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Değişim Yayınları. İstanbul.
  • Begiç, H. Nurgül ve Çelebilik, Gülüzar (2015). Kültürel Zenginliklerimizin Posta Pullarıyla Tanıtılmasına Dair Bir Çalışma; Pul Sanatçısı Pınar Olgaç’ın “Türk Kadın Başlıkları, Karadeniz ve Sosyal Bilgiler Dergisi, Yıl:7,Sayı:12,s.5
  • Brunn, Stanley D. (2001). Stamps as İconography: Celebrating the İndependence of New European and Central Asian States, Department of Geography, University of Kentucky, Lexington, Kentucky, U.S.A., GeoJournel 52, 315-323
  • Burgucu Zehra (2013), Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Hareketine Etkisi Ve Fethiye İlçesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Halkla İlişkiler Bilim Dalı.
  • Çetinel F. Gül (2001), Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı'nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları İle Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi), Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Yıl:12 s: 151-161.
  • Deans, Phil and Dobson, Hugo (2005). İntroduction; East Asian Postage Stamps as Social Political Arteffacts, East Asia, Vol.22,2, 3-7.
  • Demir Şirvan Şen (2014), Beş Yıllık Kalkınma Planlarından Türkiye Turizm Stratejisi 2023’e: Turizmde Tanıtma Çalışmalarına Yönelik İçerik Analizi, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:5 Sayı:15 Yıl:5, s:101- 119.
  • Demirbaş Karabulut Hatice (2006), Türkiye’nin Tanıtımı Ve İnternet (Türkiye Açısından Fırsat Ve Tehditler)Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) (2000), Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Tanıtma Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Düzenli, Şükran ve Kavuran Tamer (2004). Görsel İletişim Aracı Olan Pulun Tarihi Gelişimi ve Grafik Ürün Olarak Önemi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:28(2), s:187-204.
  • Echtner Charlotte M. ve Ritchie J.R. Brent (1991), The Meaning and Measurement of Destination Image, The Journal of Tourism Studies Vol. 14, No. 1, p:37-48.
  • Frewer, Dougles (2002), Japanese Postage Stamps as Social Agents: Some Anthropological Perspectives, Japan Forum 14(1), 1-19.
  • Kastal, İjlal (2008), Tanıtım Stratejileri: İspanya, Fransa Ve Türkiye Örneklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü.
  • Lebed, Felix (2005). Sport Postage Stamps İssued in the Former Socialist Camp in the 1950-1980s as a Mirror of İdeological Dependence and Political Coercion, Kaye Acedemic College of Education , Beer-Sheva, Israel.
  • Raento, Pauliina, (2008). Tourism, Nation and Postage Stamp Examples from Finland, Annals of Tourism Research, Vol. 36, No.1.pp 124-148.
  • Raento, Pauliina and Brunn, Stanley D. (2008). Picturing a Nation: Finland on Postage Stamps, 1917-2000, National İdentities, Vol. 10,1, 49-75.
  • Sayım Ferhat ve Sarısoy Sinan (2010). Kamu Sağlık Kurum Bütçelerinde Mevzuat ve Kalite Uygulamaları Açısından Tanıtım ve Reklam Harcamaları, Maliye Dergisi, Sayı:159 s: 244-261
  • Şahbaz Ramazan Pars ve Keskin Emrah (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi 4/7 s:97- 11
  • Yazıcı, Kubilay (2014).Tarih Öğretiminde Posta Pullarının Kullanılabilirliğine Bir Örnek “100 Posta Pulu İle Türk Tarihinden Bir Kesit -1863-1950 Yılları Arası”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. İNTERNET KAYNAKLARI
  • Dietz, Ton and Foeken, Dick (2008), The İconography of Tunisian Postage Stamp, https://pure.uva.nl/ws/files/4128428/61779_293950.pdf, (Erişim Tarihi:21.05.2016)
  • Gasımova, Senuber ve Ehmedov, Rövşen. Azerbaycan’ın İlk Posta Pulları. www.irs-az.com, ( Erişim Tarihi:11.05.2016) Kartal, Özay (2008). Bodrum Tanıtım Stratejisi, http://www.boytav.org/userfiles/BTS.pdf, (Erişim Tarihi:11.05.2016 )
  • Smith Stephen (1995), Tourism Analysis: A Handbook, LongmanGroup Limited, Second Edition, England, https://www.google.com.tr/books? (Erişim Tarihi:11.05.2016)
  • http://ptt.gov.tr/ptt/# ptt_pul_ve_filatelik_urun_galerisi (Erişim Tarihi: 20.05.2016)
  • http://www.pttpulmuzesi.org.tr/CategoryDetail.aspx?CID=3 (Erişim Tarihi: 14.07.2016)

FUNCTIONAL IMPORTANCE OF POSTAGE STAMPS IN TURKEY'S PROMOTION AND INTENDED FOR CONTENT ANALYSIS OF POSTAGE STAMPS IN TURKEY

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 74 - 89, 01.06.2017

Öz

The purpose of this study is to introduce the functional significance of postage stamps in Turkey and analyzing the content of postage stamps published in Turkey. In the study, postage stamps published between 1990 and 2016 were analyzed by content analysis. The web page of the Post and Telegraph Organization in Turkish abbreviation, PTT was visited and data were obtained in May and June 2016. As a result of the obtained data, it was determined that 1421 postal stamps were published in the respective months. The themes that were published on the postage stamps published between these dates were classified under 20 main headings and the results obtained were subjected to frequency analysis. As a result of the examinations, the most used themes in postage stamps published by PTT are; important dates such as anniversaries and celebrations 17.10% , Turkish culture and art 12.10% , historical buildings and artifacts 10.49% and national/international organizations and sports organizations 10.14% . On the other hand, within the scope of the study, it has been determined that postal stamps on tourism, which is published by PTT, are one of the least used themes

Kaynakça

  • Anameriç, Hakan (2006). Stamps as an İnformation Source in The National Library of Turkey, Department of Information and Record Menagement Faculty of Letters, University of Ankara, Library Collections, Acquisitions and Tecnical Services 30, 117-127
  • Avcıkurt Cevdet (2010), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Değişim Yayınları. İstanbul.
  • Begiç, H. Nurgül ve Çelebilik, Gülüzar (2015). Kültürel Zenginliklerimizin Posta Pullarıyla Tanıtılmasına Dair Bir Çalışma; Pul Sanatçısı Pınar Olgaç’ın “Türk Kadın Başlıkları, Karadeniz ve Sosyal Bilgiler Dergisi, Yıl:7,Sayı:12,s.5
  • Brunn, Stanley D. (2001). Stamps as İconography: Celebrating the İndependence of New European and Central Asian States, Department of Geography, University of Kentucky, Lexington, Kentucky, U.S.A., GeoJournel 52, 315-323
  • Burgucu Zehra (2013), Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Hareketine Etkisi Ve Fethiye İlçesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Halkla İlişkiler Bilim Dalı.
  • Çetinel F. Gül (2001), Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı'nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları İle Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi), Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Yıl:12 s: 151-161.
  • Deans, Phil and Dobson, Hugo (2005). İntroduction; East Asian Postage Stamps as Social Political Arteffacts, East Asia, Vol.22,2, 3-7.
  • Demir Şirvan Şen (2014), Beş Yıllık Kalkınma Planlarından Türkiye Turizm Stratejisi 2023’e: Turizmde Tanıtma Çalışmalarına Yönelik İçerik Analizi, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:5 Sayı:15 Yıl:5, s:101- 119.
  • Demirbaş Karabulut Hatice (2006), Türkiye’nin Tanıtımı Ve İnternet (Türkiye Açısından Fırsat Ve Tehditler)Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) (2000), Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Tanıtma Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Düzenli, Şükran ve Kavuran Tamer (2004). Görsel İletişim Aracı Olan Pulun Tarihi Gelişimi ve Grafik Ürün Olarak Önemi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:28(2), s:187-204.
  • Echtner Charlotte M. ve Ritchie J.R. Brent (1991), The Meaning and Measurement of Destination Image, The Journal of Tourism Studies Vol. 14, No. 1, p:37-48.
  • Frewer, Dougles (2002), Japanese Postage Stamps as Social Agents: Some Anthropological Perspectives, Japan Forum 14(1), 1-19.
  • Kastal, İjlal (2008), Tanıtım Stratejileri: İspanya, Fransa Ve Türkiye Örneklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü.
  • Lebed, Felix (2005). Sport Postage Stamps İssued in the Former Socialist Camp in the 1950-1980s as a Mirror of İdeological Dependence and Political Coercion, Kaye Acedemic College of Education , Beer-Sheva, Israel.
  • Raento, Pauliina, (2008). Tourism, Nation and Postage Stamp Examples from Finland, Annals of Tourism Research, Vol. 36, No.1.pp 124-148.
  • Raento, Pauliina and Brunn, Stanley D. (2008). Picturing a Nation: Finland on Postage Stamps, 1917-2000, National İdentities, Vol. 10,1, 49-75.
  • Sayım Ferhat ve Sarısoy Sinan (2010). Kamu Sağlık Kurum Bütçelerinde Mevzuat ve Kalite Uygulamaları Açısından Tanıtım ve Reklam Harcamaları, Maliye Dergisi, Sayı:159 s: 244-261
  • Şahbaz Ramazan Pars ve Keskin Emrah (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi 4/7 s:97- 11
  • Yazıcı, Kubilay (2014).Tarih Öğretiminde Posta Pullarının Kullanılabilirliğine Bir Örnek “100 Posta Pulu İle Türk Tarihinden Bir Kesit -1863-1950 Yılları Arası”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. İNTERNET KAYNAKLARI
  • Dietz, Ton and Foeken, Dick (2008), The İconography of Tunisian Postage Stamp, https://pure.uva.nl/ws/files/4128428/61779_293950.pdf, (Erişim Tarihi:21.05.2016)
  • Gasımova, Senuber ve Ehmedov, Rövşen. Azerbaycan’ın İlk Posta Pulları. www.irs-az.com, ( Erişim Tarihi:11.05.2016) Kartal, Özay (2008). Bodrum Tanıtım Stratejisi, http://www.boytav.org/userfiles/BTS.pdf, (Erişim Tarihi:11.05.2016 )
  • Smith Stephen (1995), Tourism Analysis: A Handbook, LongmanGroup Limited, Second Edition, England, https://www.google.com.tr/books? (Erişim Tarihi:11.05.2016)
  • http://ptt.gov.tr/ptt/# ptt_pul_ve_filatelik_urun_galerisi (Erişim Tarihi: 20.05.2016)
  • http://www.pttpulmuzesi.org.tr/CategoryDetail.aspx?CID=3 (Erişim Tarihi: 14.07.2016)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim Giritlioğlu Bu kişi benim

Halil İbrahim Karakan

Bilal Nadir Alkan

Harun Reşit Gündoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Giritlioğlu, İ., Karakan, H. İ., Alkan, B. N., Gündoğan, H. R. (2017). TÜRKİYE’NİN TANITIMINDA POSTA PULLARININ FONKSİYONEL ÖNEMİ VE TÜRKİYE’DEKİ POSTA PULLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 74-89.