BibTex RIS Kaynak Göster

2014 Yılında Kabul Edilen İdari Yargıda İstinaf Müessesesinin Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu Kapsamında Açılacak İdari Davalara Etkisi

Yıl 2015, Sayı: 1, 12 - 43, 01.01.2015

Öz

Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nun (YUKK) 53(3). maddesi ile 80(1)(d) maddesi uyarınca sınır dışı kararlarının iptali için açılan davalar ile uluslararası korumaya ilişkin kararların iptali için açılan davalarda idare mahkemelerince verilen kararlar kesindir. Bu kararlara karşı itiraz ve temyiz yoluna başvurulamaz. Ancak 2014 yılında İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 45. maddesinde yapılan değişiklik ile istinaf yolu getirilmiştir. İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 45. maddesinde yapılan değişikliğe göre, idare mahkemelerinin kararlarına karşı, başka kanunlarda aksine hüküm bulunsa dahi, bölge idare mahkemelerine istinaf yoluna başvurulabilir. İdari yargı yapısında bir değişiklik yapılmamıştır. Önceki sistemde mevcut olan idare mahkemeleri, bölge idare mahkemeleri ve Danıştay şeklindeki yapılanma aynen korunmuştur. Fakat bölge idare mahkemelerinin rolü değiştirilmiş ve bu mahkemeler istinaf mahkemesi halinde dönüştürülmüştür. Böylece idari yargılama alanında üç aşamalı sisteme geçilmiştir. Çalışmamızda, istinaf mahkemelerinin ne zaman devreye gireceği, İdari Yargılama Usulü Kanunu’nda 2014 yılında yapılan değişiklikler ve bu değişikliklerin YUKK’ta yer alan idari yargıya ilişkin hükümler üzerindeki etkisi incelenecektir

Kaynakça

  • Sayılı İskan Kanunu (2006), T. C. Resmi Gazete, 26301, 26 Eylül 2006.
  • Adalet Bakanlığı (2008), Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdür- lüğünün Ülkemizde Görevli Diplomatik Misyon Mensuplarının Bağışık- lık ve Ayrıcalıklarına İlişkin 72/1 sayılı ve 01/03/2008 tarihli Genelgesi, Erişim tarihi, 5 Ağustos 2015 http://www.uhdigm.adalet.gov.tr/genelge- ler/72.1.pdf
  • Adalet Bakanlığı (2015), Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdür- lüğünün NATO-SOFA uygulamasına ilişkin 01/01/2006 tarihli ve 73 sayılı Genelgesi Erişim tarihi, 3 Ağustos 2015, http://www.uhdigm.ada- let.gov.tr/genelgeler/73.pdf
  • Diplomatik İlişkileri Hakkında Viyana Konvansiyonu (1984), T. C. Resmi Gazete, 18815, 24 Aralık 1984.
  • Ekşi, N. (2014), 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nda İdari Gözetim, İstanbul.
  • Ekşi, N. (2014a), İltica Talepleri Reddedilerek Türkiye’den Sınır Dışı Edil- melerine Karar Verilen Yabancılara İlişkin AİHM Kararlarının Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’na Etkisi, Türkiye Adalet Akademisi Der- gisi, Y: 5, S. 19, Ekim 2014, s. 53-101.
  • Ekşi, N. (2014b), Yabancılar ve Uluslararası Koruma Hukuku, İstanbul.
  • Konsolosluk İlişkileri Hakkında Viyana Konvansiyonu (1975), T. C. Resmi Gazete, 15369, 27 Eylül 1975.
  • YUKK (2013), T. C. Resmî Gazete, 28615, 11 Nisan 2013.

Articles 53(3) and 80((1)(d) of the Law on Foreigners and International Protection

Yıl 2015, Sayı: 1, 12 - 43, 01.01.2015

Öz

(LFIP) provide that the decisions of the administrative courts made in expulsion and international protection cases are final. No appeal is available against these decisions. However, through the amendment made in 2014 to Article 45 of the Law on the Procedure of Administrative Justice, ‘appeal’ (istinaf) before a regional administrative court has been introduced into the Turkish administrative law. According to the amended Article 45 of the Law on the Procedure of Administrative Justice, decisions of the administrative courts may be appealed before regional administrative courts, notwithstanding any contrary provisions in other Laws. The structure of the administrative justice, however, remains unchanged. The court structure under the previous system, composed of administrative courts, regional administrative courts and the Council of State, is preserved. However, the role of the regional administrative courts has been amended in that they have been converted into regional court of appeals. Hence, the Turkish administrative justice has now become a three-level system. This article examines when the regional administrative courts will become operational, the 2014 amendments to the Law on the Procedure of Administrative Justice, as well as the impact of such amendments on the provisions of the Law on Foreigners and International Protection concerning administrative procedure

Kaynakça

  • Sayılı İskan Kanunu (2006), T. C. Resmi Gazete, 26301, 26 Eylül 2006.
  • Adalet Bakanlığı (2008), Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdür- lüğünün Ülkemizde Görevli Diplomatik Misyon Mensuplarının Bağışık- lık ve Ayrıcalıklarına İlişkin 72/1 sayılı ve 01/03/2008 tarihli Genelgesi, Erişim tarihi, 5 Ağustos 2015 http://www.uhdigm.adalet.gov.tr/genelge- ler/72.1.pdf
  • Adalet Bakanlığı (2015), Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdür- lüğünün NATO-SOFA uygulamasına ilişkin 01/01/2006 tarihli ve 73 sayılı Genelgesi Erişim tarihi, 3 Ağustos 2015, http://www.uhdigm.ada- let.gov.tr/genelgeler/73.pdf
  • Diplomatik İlişkileri Hakkında Viyana Konvansiyonu (1984), T. C. Resmi Gazete, 18815, 24 Aralık 1984.
  • Ekşi, N. (2014), 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nda İdari Gözetim, İstanbul.
  • Ekşi, N. (2014a), İltica Talepleri Reddedilerek Türkiye’den Sınır Dışı Edil- melerine Karar Verilen Yabancılara İlişkin AİHM Kararlarının Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’na Etkisi, Türkiye Adalet Akademisi Der- gisi, Y: 5, S. 19, Ekim 2014, s. 53-101.
  • Ekşi, N. (2014b), Yabancılar ve Uluslararası Koruma Hukuku, İstanbul.
  • Konsolosluk İlişkileri Hakkında Viyana Konvansiyonu (1975), T. C. Resmi Gazete, 15369, 27 Eylül 1975.
  • YUKK (2013), T. C. Resmî Gazete, 28615, 11 Nisan 2013.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85CG54ZA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuray Ekşi

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ekşi, N. (2015). 2014 Yılında Kabul Edilen İdari Yargıda İstinaf Müessesesinin Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu Kapsamında Açılacak İdari Davalara Etkisi. Göç Araştırmaları Dergisi(1), 12-43.