Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İyi Bir Almanca Öğretmeni Özelliklerine Yönelik Almanca Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 296 - 304, 30.12.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.46901

Öz

Bu araştırmanın amacı Almanca Öğretmenliği Öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda “nasıl iyi bir Almanca Öğretmeni
olunur?” sorusunun cevaplanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ana problem cümlesi “Almanca Öğretmen adaylarının iyi bir
Almanca Öğretmeni özelliklerine yönelik görüşleri nelerdir?” olarak belirlenmiş ve katılımcılara “Sizce iyi bir Almanca
Öğretmeninin özellikleri nasıl olmalıdır?” sorusu yöneltilmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle ve olgu bilim deseninde
tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde Almanca Öğretmenliği eğitimi alan öğretmen
adayları, örneklemini ise Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği bölümünde eğitim
alan 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmadaki veri toplama aracı, 1 adet yarı yapılandırılmış görüşme formundan
oluşmaktadır. Veriler 2020-2021 eğitim yılı güz dönemi içerisinde toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların verdikleri cevaplar ışığında Kodlar ve Temalar belirlenmiş, bu Kodları ve
Temaları oluşturan katılımcı ifadelerine de doğrudan yer verilmiştir.Katılımcılardan elde edilen veriler ışığında iyi bir Almanca
Öğretmeninin Almanca derslerinde değişik ve zengin metotlar kullanarak öğrencilerini Almancayı öğrenmeye ve konuşmaya
teşvik etmesi ve dersleri öğrencilerin anlayacağı seviyede aktarabilmesi özelliğine sahip olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bu çalışmanın Almanca Öğretmenlerine ve Almanca Öğretmen adaylarına faydalı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Altunya, N. (2006). Gazi Eğitim Enstitüsü 1926-1980. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları. Ay, Ş. &Yurdabakan, İ. (2015). Öğretmen adaylarına göre etkili öğretmen özellikleri ve bu özellikler açısından öz-yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 148- 166.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başaran, B. (2017). Teknolojik Gelişme ve Araştırma Arasında; Yabancı Dil Öğretimi İçin Kritik Bir Boşluk. TurkishStudies, International PeriodicalfortheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 12(32), 49-63.
  • Borg, S. (2006). TheDistinctiveCharacteristic of Foreign Language Teachers. Language TeachingResearch, 10(1), 3-31.
  • Can, D. (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançlarının ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

The Opinions of German Prospective Teachers on Qualifications of a Good German Teacher

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 296 - 304, 30.12.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.46901

Öz

The aim of this research is to learn how to be a good German teacher in line with the opinions of German Teaching Students. Is
the answer to the question? For this purpose, the main problem sentence is "What are the opinions of the German teacher
candidates about the characteristics of a good German teacher?" “How do you think the characteristics of a good German
teacher should be?” The question has been posed. This study was designed with qualitative research method and
phenomenology design. German Teacher Education Faculty in Turkey in the universe of the study are a teacher training
candidates, the sample of the Haci Bektas Veli Nevsehir University Faculty of Education teaching German part in the training
area consists of 10 teachers. The data collection tool in the study consists of 1 semi-structured interview form. The data were
collected in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Content analysis method was used in analyzing the data. In the
study, Codes and Themes were determined in the light of the answers given by the participants, and the participants'
expressions that formed these Code sand Themes were directly included. In the light of the data obtained from the participants,
it was concluded that a good German teacher should have the ability to encourage her students to learn and speak German by
using different and rich methods in German lessons and to transfer the lessons at a level that students can understand. It is
thought that this study will be beneficial for German teachers and prospective German teachers

Kaynakça

  • Altunya, N. (2006). Gazi Eğitim Enstitüsü 1926-1980. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları. Ay, Ş. &Yurdabakan, İ. (2015). Öğretmen adaylarına göre etkili öğretmen özellikleri ve bu özellikler açısından öz-yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 148- 166.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başaran, B. (2017). Teknolojik Gelişme ve Araştırma Arasında; Yabancı Dil Öğretimi İçin Kritik Bir Boşluk. TurkishStudies, International PeriodicalfortheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 12(32), 49-63.
  • Borg, S. (2006). TheDistinctiveCharacteristic of Foreign Language Teachers. Language TeachingResearch, 10(1), 3-31.
  • Can, D. (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançlarının ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Lokman Tanrıkulu

Bilal Üstün

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, L., & Üstün, B. (2020). İyi Bir Almanca Öğretmeni Özelliklerine Yönelik Almanca Öğretmen Adaylarının Görüşleri. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(4), 296-304. https://doi.org/10.29228/ijlet.46901