Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul öğrencilerinin sürekli öfke ve öfke kontrolüne psiko-eğitim programının etkisi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 1352 - 1361, 01.10.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279010

Öz

Bu araştırmanın amacı öfke yönetimi için hazırlanan psiko-eğitim programlarının ortaöğretim öğrencilerinin öfke ve öfke kontrolü düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, yarı deneysel araştırma "ön test sonucu kontrol grubu tasarımı" kullanılmıştır. Çalışma grubu 16 öğrenciden oluşmaktadır. Deney ve kontrol grupları için cinsiyet ve sınıf düzeyleri dikkate alınarak 8 öğrenci seçilmiştir. Bu çalışmada deney grubunu oluşturan üyeler öfke yönetimi grubu her hafta bir saatten olmak üzere danışmanlık programında 8 seanstan oluşan bilişsel davranışçı terapiye dayandı. Kontrol grubu için herhangi bir program uygulaması yoktu. Araştırma sonuçlarına göre, öfke kontrolü eğitim programına katılan orta öğretim öğrencilerinin "öfke ve öfke öfkesi" skorunun kontrol grubuna göre azaldığı gösterilmiştir. 

Kaynakça

  • Aytaç, Ö. (2016). Kent, Yoksulluk ve Sosyal Düzensizlik Potansiyeli. Mukaddime, 7(1), 135-155. doi: 10.19059/mukaddime.50521
  • Berkowitz, L. (1990). On the formation ve regulation of anger and agression. American Psychologist, 494-503.
  • Cantek, L.(1998). Kenar mahalleye Dair “Dip“notlar.http://www.birikimdergisi.com/birikim adresinden 15.10.2016 tarihinde erişildi.
  • Cenkseven, F. (2003). Öfke yönetimi becerileri programının ergenlerin öfke ve saldırganlık düzeylerine etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(2), 153-167.
  • Duran, Ö., ve Eldeleklioğlu, J. (2005). Öfke Kontrol Programının 15 ve 18 Yaş Arası Ergenler Üzerindeki Etkililiğinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3).
  • Howells, K., Day, A. (2003). Readiness for anger management. clinical and theoretical issues.Clinical Psychology Reiew, 23, 319-337.
  • Gebeş, H. (2011). Akran eğitimi ile desteklenen öfke kontrolü eğitiminin lise öğrencilerinin öfke kontrol becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kısaç, İ. (1997). Üniversite öğrencilerinin bazı değişkenlere göre sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kökdemir, H. (2004). Öfke ve öfke kontrolü. Pivolka, 3 (12), 7-10.
  • Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327-346.
  • Novaco, R. W. (1977). Stress inoculation: a cognitive therapy for anger and its application to a case of depression. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 45(4), 600.
  • Özer, A. K. (1990). Duygusal gerilimle başedebilme.“Ben” değeri tiryakiliği. İstanbul: Varlık Yayınları A. Ş.
  • Swaffer, T. ve Hollin, C. R. (2001). Anger and general health in young offenders. The Journal of Forensic Psychiatry, 12(1), 90-103.
  • Sukhodolsky, D. G., Kassinove, H., & Gorman, B. S. (2004). Cognitive-behavioral therapy for anger in children and adolescents: A meta-analysis.Aggression and violent behavior, 9(3), 247-269.
  • Starner, T. M. ve Peters, R. M. (2004). Anger expression and blood pressure in adolescents. The Journal of School Nursing, 20 (6), 335-342.
  • Weber, H., Wiedig, M., Freyer, J. and Grahler, J. (2004). Social anxiety and anger regulation. European Journal of Psychology, 18,573–590.
  • Winter, K. A., Kuiper, N. A. (1997). Individual diffirences ın the experience of emotions. Clinical Psy. Rew., 17 (7), 791-821.

Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 1352 - 1361, 01.10.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279010

Öz

The purpose of this research to examine the effect of psycho-educational programs which prepared for anger management over anger and anger control level of secondary school students. Research is quasi-experimental research "pretestposttest control group design" is used. The study group consistt of 16 student. For experimental and control groups 8 students were selected taking into account gender and class levels. In this study, the members constituting the experimental group participated in the one hour each time, and based on cognitive behavioral therapy consists of 8 sessions on anger management group counseling program. There was not any program application to control group. The research results showed that the score of "state anger and anger out" of secondary school students who participating anger control training program decreased compared to the control group.


Kaynakça

  • Aytaç, Ö. (2016). Kent, Yoksulluk ve Sosyal Düzensizlik Potansiyeli. Mukaddime, 7(1), 135-155. doi: 10.19059/mukaddime.50521
  • Berkowitz, L. (1990). On the formation ve regulation of anger and agression. American Psychologist, 494-503.
  • Cantek, L.(1998). Kenar mahalleye Dair “Dip“notlar.http://www.birikimdergisi.com/birikim adresinden 15.10.2016 tarihinde erişildi.
  • Cenkseven, F. (2003). Öfke yönetimi becerileri programının ergenlerin öfke ve saldırganlık düzeylerine etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(2), 153-167.
  • Duran, Ö., ve Eldeleklioğlu, J. (2005). Öfke Kontrol Programının 15 ve 18 Yaş Arası Ergenler Üzerindeki Etkililiğinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3).
  • Howells, K., Day, A. (2003). Readiness for anger management. clinical and theoretical issues.Clinical Psychology Reiew, 23, 319-337.
  • Gebeş, H. (2011). Akran eğitimi ile desteklenen öfke kontrolü eğitiminin lise öğrencilerinin öfke kontrol becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kısaç, İ. (1997). Üniversite öğrencilerinin bazı değişkenlere göre sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kökdemir, H. (2004). Öfke ve öfke kontrolü. Pivolka, 3 (12), 7-10.
  • Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327-346.
  • Novaco, R. W. (1977). Stress inoculation: a cognitive therapy for anger and its application to a case of depression. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 45(4), 600.
  • Özer, A. K. (1990). Duygusal gerilimle başedebilme.“Ben” değeri tiryakiliği. İstanbul: Varlık Yayınları A. Ş.
  • Swaffer, T. ve Hollin, C. R. (2001). Anger and general health in young offenders. The Journal of Forensic Psychiatry, 12(1), 90-103.
  • Sukhodolsky, D. G., Kassinove, H., & Gorman, B. S. (2004). Cognitive-behavioral therapy for anger in children and adolescents: A meta-analysis.Aggression and violent behavior, 9(3), 247-269.
  • Starner, T. M. ve Peters, R. M. (2004). Anger expression and blood pressure in adolescents. The Journal of School Nursing, 20 (6), 335-342.
  • Weber, H., Wiedig, M., Freyer, J. and Grahler, J. (2004). Social anxiety and anger regulation. European Journal of Psychology, 18,573–590.
  • Winter, K. A., Kuiper, N. A. (1997). Individual diffirences ın the experience of emotions. Clinical Psy. Rew., 17 (7), 791-821.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Binnaz Kıran Esen

Binaz Bozkur

Nurcan Çiçek Gökçakan Bu kişi benim

Fatma Baykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kıran Esen, B., Bozkur, B., Çiçek Gökçakan, N., Baykal, F. (2016). Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1352-1361. https://doi.org/10.24289/ijsser.279010
AMA Kıran Esen B, Bozkur B, Çiçek Gökçakan N, Baykal F. Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students. International Journal of Social Sciences and Education Research. Kasım 2016;2(4):1352-1361. doi:10.24289/ijsser.279010
Chicago Kıran Esen, Binnaz, Binaz Bozkur, Nurcan Çiçek Gökçakan, ve Fatma Baykal. “Effect of Program of Psycho-Education over Anger and Anger Management of Secondary School Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 4 (Kasım 2016): 1352-61. https://doi.org/10.24289/ijsser.279010.
EndNote Kıran Esen B, Bozkur B, Çiçek Gökçakan N, Baykal F (01 Kasım 2016) Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 4 1352–1361.
IEEE B. Kıran Esen, B. Bozkur, N. Çiçek Gökçakan, ve F. Baykal, “Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 4, ss. 1352–1361, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279010.
ISNAD Kıran Esen, Binnaz vd. “Effect of Program of Psycho-Education over Anger and Anger Management of Secondary School Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/4 (Kasım 2016), 1352-1361. https://doi.org/10.24289/ijsser.279010.
JAMA Kıran Esen B, Bozkur B, Çiçek Gökçakan N, Baykal F. Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:1352–1361.
MLA Kıran Esen, Binnaz vd. “Effect of Program of Psycho-Education over Anger and Anger Management of Secondary School Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 4, 2016, ss. 1352-61, doi:10.24289/ijsser.279010.
Vancouver Kıran Esen B, Bozkur B, Çiçek Gökçakan N, Baykal F. Effect of program of psycho-education over anger and anger management of secondary school students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(4):1352-61.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.