Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli öğretmen ve yöneticilerin görev yaptıkları ilköğretim okullarındaki örgütsel öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemi, Van il ve Gevaş ilçe merkezindeki kamu ilköğretim okullarında görev yapan 239 öğretmen ve 107 yönetici olmak üzere toplam 346 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Güçlü ve Türkoğlu (2003) tarafından geliştirilen “İlköğretim Okullarında Örgütsel Öğrenme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgular kişisel ustalık, paylaşılan vizyon, zihni modeller, takım halinde öğrenme ve sistem düşüncesi boyutlarında sunulmuştur. Araştırmada yönetici ve öğretmenlerin ilköğretim okullarında orta düzeyde öğrenen örgüt algısına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of the study was to explore the views of primary school administrators and teachers
about organizational learning in primary schools. The sample of the research which used the survey method
consisted of totally 345 individuals, 239 teachers and 107 school administrators from primary schools in Van
province and Gevaş district. “Organizational Learning in Primary Schools Scale”, developed by Güçlü and
Türkoğlu, was used to gather data. The study concluded that the participant administrators and teachers had
moderate perceptions of learning organization and their views significantly varied according to title, gender,
seniority and the number of teachers at school
Learning organization organizational learning primary schools school administration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 3 |