Oyunlaştırma, dijital okuryazarlık becerisine sahip her bireyin beklenti ve memnuniyet düzeylerinin yanı sıra davranış ve alışkanlıklarındaki değişiklikler açısından birçok alan için yeni bir tasarımdır. Oyunlaştırma çerçevesinin faydalarından yararlanmak, denizcilik eğitimi için de kritik bir konudur. Bu kapsamda denizcilik üniversitesi öğrencilerinin oyun içeriklerine yönelik yatkınlık ve ilgilerinin anket yapılarak ölçülmesi amaçlanmaktadır. Katılımcıların bilgisayar oyunlarıyla öğrenmeye yönelik tutumları, oyunlaştırmaya yönelik tutum ve beklentileri ve oyunlaştırmanın oyun dışı sistemler için ne kadar yararlı olabileceğine ilişkin istatistiksel sonuçlar elde edilmiştir. Son olarak denizcilikte hangi derslerin oyunlaştırılabileceği ortaya konulmuştur. Buna göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun her gün oyunlarla iç içe olduğu görülmektedir. Öğrencilerin çoğunluğunun 'multiplayer' oyunları oynamayı tercih etmelerinin nedeni, rekabet ortamının getirdiği başarılı olma isteği veya iletişim temelli sistemin daha ilgi çekici olması ve motivasyonu daha da artırmasıdır. Katılımcılar, oyunlaştırmanın dersleri, özellikle elektronik navigasyon ve deniz güvenliği derslerini daha ilginç hale getireceğini düşünmektedir.
Oyunlaştırma Denizcilik Deniziclik Eğitimi Oyuna Yönelik Tutum Oyun
Gamification is a new design for many fields in changes in the expectations and satisfaction levels of each individual with digital literacy skills, as well as in their behavior and habits. Utilizing the benefits of its frame is also a critical issue for the maritime education. In this context, it is aimed to measure the predisposition and interest of the maritime university students in the game contents by conducting a survey. Statistical results are obtained regarding the attitudes of the participants towards learning with computer games, their attitudes and expectations towards gamification and how useful gamification could be for non-game systems. Lastly, it is revealed which courses in maritime can be gamified. Accordingly, it is seen that the majority of the students are intertwined with games every day. The reason why the majority of the people prefer to play 'multiplayer' games is the desire to be successful brought by the competitive environment or the communication-based system being more interesting and increasing motivation even more. Attendances consider that gamification will make the lessons more interesting, specifically electronic navigation and maritime security courses.
Gamification Maritime Maritime Education Attitutes toward Game Game
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |