Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Connotation: Educational Mobile Game Application For Turkish

Yıl 2017, Cilt: 29 Sayı: 2, 60 - 69, 16.08.2017
https://doi.org/10.7240/marufbd.328179

Öz





Nowadays, rapidly
developing technologies and word games have great effect on students about
learning word meanings correctly and abilities to speak properly. In this
work, implementation of game software, which can run on mobile devices and in
which students may learn meanings of Turkish words with fun, is explained and
results are discussed. 
"Educational computer games" is an important concept in
Turkey, and it has not been used in teaching curriculum, yet. In order to
resolve this deficiency, a list was formed by keywords, meanings,
connotations and images from topics of secondary school curriculum books.
Game data is analysed by using statistical methods and reports are generated
for parents, teachers and administrators to help watching personal
development of students. Moreover, “Turkish Connotation List
(Dictionary)", the collection of connotation words, is generated to
support developing Turkish Semantic Network, which has very important place
in development of Turkish language.


Kaynakça

  • BTK Q4 Raporu - Türkiye’de İnternet ve Mobil Pazar İstatistikleri. (2016). Business Intelligence. Retrieved March 31, 2017, from https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Pazar-Verileri.
  • Yılmaz, T. (2011). Oyunun Eğitimdeki Yeri (Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamları). Retrieved December 13, 2014, from http://tubaylmz.wordpress.com/2011/03/03/oyunun-egitimdeki-yerioyun-tabanli-ogrenme-ortamlari/.

Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması

Yıl 2017, Cilt: 29 Sayı: 2, 60 - 69, 16.08.2017
https://doi.org/10.7240/marufbd.328179

Öz

Günümüzde hızla
gelişen teknolojiler ve geliştirilen sözcük oyunlarının, öğrencilerin kelime
anlamlarını doğru öğrenme ve düzgün konuşma becerileri üzerinde büyük etkisi
vardır. Bu çalışmada, taşınabilir aygıtlarda çalıştırılabilen ve öğrencilerin
Türkçedeki sözcüklerin anlamlarını eğlenerek öğrenebilecekleri oyun yazılımının
geliştirimi anlatılmış ve sonuçları tartışılmıştır. "Eğitsel bilgisayar
oyunları" Türkiye'de önemli bir kavramdır ve öğretim programında henüz
kullanılmamıştır. Bu eksikliği gidermek için, bu çalışmada orta öğretim müfredat
kitaplarındaki konular içinden anahtar kelimeler seçilmiş; kelimelerin anlamları,
bu kelimelere çağrışım yapan kelimeler ve görüntülerinden oluşan bir liste derlenmiş
ve oyunda kullanılmıştır. Oynanan oyunların verileri istatistiksel yöntemler
kullanılarak analiz edilmiş; veliler, öğretmenler ve yöneticiler için,
öğrencilerin kişisel gelişimlerini izlemelerine yardımcı olabilecek raporlar
üretilmiştir. Ayrıca, oyun oynandıkça, Türkçenin gelişiminde çok önemli yeri
olan Türkçe Anlamsal Kelime Ağını geliştirmeye yardımcı olabilecek,
"Türkçe Çağrışım Kelimeleri Listesi (Sözlüğü)" oluşturabilecek bir
altyapı hazırlanmıştır.



Kaynakça

  • BTK Q4 Raporu - Türkiye’de İnternet ve Mobil Pazar İstatistikleri. (2016). Business Intelligence. Retrieved March 31, 2017, from https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Pazar-Verileri.
  • Yılmaz, T. (2011). Oyunun Eğitimdeki Yeri (Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamları). Retrieved December 13, 2014, from http://tubaylmz.wordpress.com/2011/03/03/oyunun-egitimdeki-yerioyun-tabanli-ogrenme-ortamlari/.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Aktaş

Çağdaş Can Birant Bu kişi benim

Ozgün Koşaner

Atilla Suncak

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 19 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktaş, Ö., Birant, Ç. C., Koşaner, O., Suncak, A. (2017). Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, 29(2), 60-69. https://doi.org/10.7240/marufbd.328179
AMA Aktaş Ö, Birant ÇC, Koşaner O, Suncak A. Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması. MFBD. Ağustos 2017;29(2):60-69. doi:10.7240/marufbd.328179
Chicago Aktaş, Özlem, Çağdaş Can Birant, Ozgün Koşaner, ve Atilla Suncak. “Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 29, sy. 2 (Ağustos 2017): 60-69. https://doi.org/10.7240/marufbd.328179.
EndNote Aktaş Ö, Birant ÇC, Koşaner O, Suncak A (01 Ağustos 2017) Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 29 2 60–69.
IEEE Ö. Aktaş, Ç. C. Birant, O. Koşaner, ve A. Suncak, “Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması”, MFBD, c. 29, sy. 2, ss. 60–69, 2017, doi: 10.7240/marufbd.328179.
ISNAD Aktaş, Özlem vd. “Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 29/2 (Ağustos 2017), 60-69. https://doi.org/10.7240/marufbd.328179.
JAMA Aktaş Ö, Birant ÇC, Koşaner O, Suncak A. Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması. MFBD. 2017;29:60–69.
MLA Aktaş, Özlem vd. “Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, c. 29, sy. 2, 2017, ss. 60-69, doi:10.7240/marufbd.328179.
Vancouver Aktaş Ö, Birant ÇC, Koşaner O, Suncak A. Çağrışım: Türkçe İçin Eğitsel Mobil Oyun Uygulaması. MFBD. 2017;29(2):60-9.

Marmara Fen Bilimleri Dergisi

e-ISSN : 2146-5150

 

 

MU Fen Bilimleri Enstitüsü

Göztepe Yerleşkesi, 34722 Kadıköy, İstanbul
E-posta: fbedergi@marmara.edu.tr