Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMEN OLMAK: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 15 - 36, 30.06.2023
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859

Öz

Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik algılarını incelemek amacıyla yapılmış olgu bilim (fenemenolojik) deseninde nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ili Onikişubat ve Dulkadiroğlu ilçelerinde, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapan otuz beş gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklem yöntemine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenleri öğrenciyle göz teması eksikliği, sınıf yönetimi sorunu ve öğrencilerin imkân eşitliğinin olmaması gibi sebeplerden dolayı uzaktan eğitimi yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri materyal kullanımının kolaylığı, zaman kaybının olmayışı ve veli desteği gibi uzaktan eğitimin avantajları olduğunu belirtirken, altyapı yetersizliği, öğrenciden geri dönüt alınamaması ve öğrencilerin derse odaklanamaması gibi dezavantajları olduğunu belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri uzaktan eğitim sürecinde ders öncesi hazırlanmalarının motivasyonlarını olumlu etkilediğini ancak derslere katılımın az olması, öğrencilerle etkileşimin yetersizliği ve teknik sorunların motivasyonlarını olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Arabacı, S. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
  • Başkale, H (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğü, DEUHFED 9(1), 23-28.
  • Çelik, B. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Aydın ili örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61, 23-51. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/68192/904883
  • Çelik, H. , Baykal, N. B. & Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8 (1), 379-406. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Debes, G. (2021). Distance learning in higher education during the COVİD-19 pandemic: Advantages and disadvantages. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(2), 1109-1118. https://eric.ed.gov/?id=EJ1292029
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620
  • Demiray, U. & Adıyaman, Z. (2002). Kuruluşunun 10. Yılında açık öğretim lisesi ile ilgili çalışmalar kaynakçası (1992–2002). Eskişehir: EĞİTEK Yayınları.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 95-112. DOI: 10.37669/milliegitim.768887
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/en/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Fauzi, I., & Sastra Khusuma, I. H. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 Pandemic conditions. Jurnal Iqra’ : Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58–70. https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan eğitimde öğretmen yetiştirme uygulamaları: Tarihçe ve gelişim. Journal of Research in Education and Teaching, 4(3). 313-321. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/34.yucel_gelisli.pdf
  • Guba, E. G., (1981). Criteria For Assessing The Trust worthiness Of Naturalistic İnquiries. Educational Technology Research And Development, 29 (2), ss. 75-91. https://idp.springer.com/authorize/casa?redirect_uri=https://link.springer.com/article/10.1007/BF02766777&casa_token=VH5_OYkU3kwAAAAA:ODImU459w8poH9nRarfZtZLJxZxUzw779QzjPXd-phkmfZXuBVH7fAfPoKMDr7HKoIXMicWZmJmeMJEU
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21. https://dergipark.org.tr/en/pub/uebt/issue/53891/713456.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 School closure-related changes to the professional life of a K–12 teacher. Education Sciences, 10(165), 1-13. https://doi.org/10.3390/educsci10060165
  • Kaya, Z. & Odabaşı, F. (1996). Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 29-41.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. & Bağırsakçı, B. (2004). Uzaktan eğitimin temelleri dersindeki uzaktan eğitim ihtiyacı ünitesinin web tabanlı sunumunun hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 165-175. http://www.tojet.net/articles/v3i3/3320.pdf
  • Kazak, E. & Karaca-Güzel, F. (2021). Okullarda yaşanan örgütsel sessizliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin nitel analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 394-414. DOI: 10.17556/erziefd.774836
  • Keegan, D. (1998). On defining distance education. Stewart, D. Keegan, D. ve Holmberg, B. (Eds). Distance education: International perspectives (pp. 6-34). London: Routledge.
  • Lubis, A. H. & Dasopang, M. D. (2021). Online learning during the covid-19 pandemic: How is it implemented in elementary schools? Premiere Educandum: Jurnal Pendidikan Dasar dan Pembelajaran, 11(1), 120 – 134. Doi.org/10.25273/pe.v11i1.8618
  • Kızıltaş, Y. & Çetinkaya Özdemir, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1896-1914. DOI: 10.17755/esosder.873276
  • MEB, 2020a. (2022, 18 Şubat). Bakan Selçuk, koronavirüse karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB, 2020b. (2022, 4 Mart). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB, 2020c. (2022, 4 Mart). Koronavirüsün travmatik etkilerini azaltmak için "psikososyal destek paketi". http://www.meb.gov.tr/koronavirusun-travmatik-etkilerini-azaltmak-icin-psikososyal-destek-paketi/haber/20538/tr
  • MEB, 2020ç. (2022, 4 Mart). "Uzaktan eğitim" Bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-derslebasladi/haber/20578/tr
  • MEB, 2020d. (2022, 5 Mart). EBA'da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr
  • MEB, 2020e. (2022, 5 Mart). EBA TV'de "veli kuşağı" Ziya öğretmen ile başladı. http://www.meb.gov.tr/eba-tvde-veli-kusagi-ziya-ogretmen-ile-basladi/haber/20656/tr
  • MEB, 2020f. (2022, 5 Mart). Öğretmenler için de "uzaktan eğitim" başladı. http://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr
  • MEB, 2020g. (2022, 13 Mart). Şartlar uygun olursa ders zili 31 ağustos'ta çalacak. http://www.meb.gov.tr/sartlar-uygun-olursa-ders-zili-31-agustosta-calacak/haber/21240/tr
  • MEB, 2021. (2022, 15 Mart). Okullarda 2020-2021 eğitim öğretim dönemi yarın sona eriyor. http://www.meb.gov.tr/okullarda-2020-2021-egitim-ogretim-donemi-yarin-sona-eriyor/haber/23575/tr
  • Merriam, S. B., (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Çev.: S. Turan. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Metin, O. ve Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Mukuka, A., Shumba, O. & Mulenga, H. M. (2021). Students’ experiences with remote learning during the COVID-19 school closure: implications for mathematics education, Heliyon, 7(7). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07523.
  • Mulenga, E. M.,& Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the gate way for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2). https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Özarslan, Y. & Ozan, Ö. (2014). Yükseköğretimde uzaktan eğitim programı açma sorunsalı. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı(TİK). İzmir, Türkiye.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343. https://dergipark.org.tr/en/pub/ogusbd/issue/10997/131612
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M.Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pişken, M. T. (2021). Sınıf öğretmenlerinin pandemik salgın nedeniyle uygulanan uzaktan eğitim hakkında görüşleri (İstanbul ili Esenyurt ilçesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Sarıbıyık, B. (2022). Covid-19 sürecinde ortaokul matematik dersinin uzaktan eğitim yoluyla uygulanmasının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Sari, I., Sinaga, P., Hernani, H. & Solfarina S. (2020). Chemistry learning via distance learning during the Covid-19 pandemic. Tadris Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, 5(1), 155-165.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. DOI: 10.5824/ajite.2020.03.004.x)
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10372/126941
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994) Uzaktan Eğitim: Etkin uygulama esasları (İ. Maviş, Çev.), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yang, Y. & Cornelius, L. F. (2004). Students' perceptions towards the quality of online education: A qualitative approach. Association for Educational Communications and Technology. https://eric.ed.gov/?id=ED485012
  • Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

BEING A TEACHER IN DISTANCE EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC PROCESS: EXAMINATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS PERCEPTIONS

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 15 - 36, 30.06.2023
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859

Öz

This research is a qualitative research in the phenomenological pattern, which was conducted to examine the perceptions of classroom teachers towards distance education.The study group of the research consists of thirty-five volunteer classroom teachers working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the districts of Onikişubat and Dulkadiroğlu in Kahramanmaraş province in the 2021-2022 academic year. While determining the participants in the study, the maximum variation sampling method, one of the purposive sampling methods, was used. A semi-structured interview form was used as a data collection tool, and the collected data were analyzed by content analysis method. According to the findings, classroom teachers stated that they found distance education insufficient due to reasons such as lack of eye contact with students, classroom management problems and lack of equal opportunities for students. While the classroom teachers stated that distance education has advantages such as ease of use of materials, lack of time loss and parent support, they stated that it has disadvantages such as lack of infrastructure, lack of feedback from students and students' inability to focus on the lesson.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Arabacı, S. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
  • Başkale, H (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğü, DEUHFED 9(1), 23-28.
  • Çelik, B. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Aydın ili örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61, 23-51. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/68192/904883
  • Çelik, H. , Baykal, N. B. & Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8 (1), 379-406. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Debes, G. (2021). Distance learning in higher education during the COVİD-19 pandemic: Advantages and disadvantages. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(2), 1109-1118. https://eric.ed.gov/?id=EJ1292029
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620
  • Demiray, U. & Adıyaman, Z. (2002). Kuruluşunun 10. Yılında açık öğretim lisesi ile ilgili çalışmalar kaynakçası (1992–2002). Eskişehir: EĞİTEK Yayınları.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 95-112. DOI: 10.37669/milliegitim.768887
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/en/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Fauzi, I., & Sastra Khusuma, I. H. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 Pandemic conditions. Jurnal Iqra’ : Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58–70. https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan eğitimde öğretmen yetiştirme uygulamaları: Tarihçe ve gelişim. Journal of Research in Education and Teaching, 4(3). 313-321. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/34.yucel_gelisli.pdf
  • Guba, E. G., (1981). Criteria For Assessing The Trust worthiness Of Naturalistic İnquiries. Educational Technology Research And Development, 29 (2), ss. 75-91. https://idp.springer.com/authorize/casa?redirect_uri=https://link.springer.com/article/10.1007/BF02766777&casa_token=VH5_OYkU3kwAAAAA:ODImU459w8poH9nRarfZtZLJxZxUzw779QzjPXd-phkmfZXuBVH7fAfPoKMDr7HKoIXMicWZmJmeMJEU
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21. https://dergipark.org.tr/en/pub/uebt/issue/53891/713456.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 School closure-related changes to the professional life of a K–12 teacher. Education Sciences, 10(165), 1-13. https://doi.org/10.3390/educsci10060165
  • Kaya, Z. & Odabaşı, F. (1996). Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 29-41.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. & Bağırsakçı, B. (2004). Uzaktan eğitimin temelleri dersindeki uzaktan eğitim ihtiyacı ünitesinin web tabanlı sunumunun hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 165-175. http://www.tojet.net/articles/v3i3/3320.pdf
  • Kazak, E. & Karaca-Güzel, F. (2021). Okullarda yaşanan örgütsel sessizliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin nitel analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 394-414. DOI: 10.17556/erziefd.774836
  • Keegan, D. (1998). On defining distance education. Stewart, D. Keegan, D. ve Holmberg, B. (Eds). Distance education: International perspectives (pp. 6-34). London: Routledge.
  • Lubis, A. H. & Dasopang, M. D. (2021). Online learning during the covid-19 pandemic: How is it implemented in elementary schools? Premiere Educandum: Jurnal Pendidikan Dasar dan Pembelajaran, 11(1), 120 – 134. Doi.org/10.25273/pe.v11i1.8618
  • Kızıltaş, Y. & Çetinkaya Özdemir, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1896-1914. DOI: 10.17755/esosder.873276
  • MEB, 2020a. (2022, 18 Şubat). Bakan Selçuk, koronavirüse karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB, 2020b. (2022, 4 Mart). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB, 2020c. (2022, 4 Mart). Koronavirüsün travmatik etkilerini azaltmak için "psikososyal destek paketi". http://www.meb.gov.tr/koronavirusun-travmatik-etkilerini-azaltmak-icin-psikososyal-destek-paketi/haber/20538/tr
  • MEB, 2020ç. (2022, 4 Mart). "Uzaktan eğitim" Bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-derslebasladi/haber/20578/tr
  • MEB, 2020d. (2022, 5 Mart). EBA'da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr
  • MEB, 2020e. (2022, 5 Mart). EBA TV'de "veli kuşağı" Ziya öğretmen ile başladı. http://www.meb.gov.tr/eba-tvde-veli-kusagi-ziya-ogretmen-ile-basladi/haber/20656/tr
  • MEB, 2020f. (2022, 5 Mart). Öğretmenler için de "uzaktan eğitim" başladı. http://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr
  • MEB, 2020g. (2022, 13 Mart). Şartlar uygun olursa ders zili 31 ağustos'ta çalacak. http://www.meb.gov.tr/sartlar-uygun-olursa-ders-zili-31-agustosta-calacak/haber/21240/tr
  • MEB, 2021. (2022, 15 Mart). Okullarda 2020-2021 eğitim öğretim dönemi yarın sona eriyor. http://www.meb.gov.tr/okullarda-2020-2021-egitim-ogretim-donemi-yarin-sona-eriyor/haber/23575/tr
  • Merriam, S. B., (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Çev.: S. Turan. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Metin, O. ve Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Mukuka, A., Shumba, O. & Mulenga, H. M. (2021). Students’ experiences with remote learning during the COVID-19 school closure: implications for mathematics education, Heliyon, 7(7). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07523.
  • Mulenga, E. M.,& Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the gate way for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2). https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Özarslan, Y. & Ozan, Ö. (2014). Yükseköğretimde uzaktan eğitim programı açma sorunsalı. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı(TİK). İzmir, Türkiye.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343. https://dergipark.org.tr/en/pub/ogusbd/issue/10997/131612
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M.Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pişken, M. T. (2021). Sınıf öğretmenlerinin pandemik salgın nedeniyle uygulanan uzaktan eğitim hakkında görüşleri (İstanbul ili Esenyurt ilçesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Sarıbıyık, B. (2022). Covid-19 sürecinde ortaokul matematik dersinin uzaktan eğitim yoluyla uygulanmasının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Sari, I., Sinaga, P., Hernani, H. & Solfarina S. (2020). Chemistry learning via distance learning during the Covid-19 pandemic. Tadris Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, 5(1), 155-165.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. DOI: 10.5824/ajite.2020.03.004.x)
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10372/126941
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994) Uzaktan Eğitim: Etkin uygulama esasları (İ. Maviş, Çev.), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yang, Y. & Cornelius, L. F. (2004). Students' perceptions towards the quality of online education: A qualitative approach. Association for Educational Communications and Technology. https://eric.ed.gov/?id=ED485012
  • Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdurrahim Durdu 0000-0002-3696-5010

Yemliha Coşkun 0000-0003-2231-3676

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Durdu, A., & Coşkun, Y. (2023). COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMEN OLMAK: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 15-36. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859