Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WebQuest Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Karma Sentez Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 2, 132 - 154, 21.08.2023
https://doi.org/10.17860/mersinefd.1017283

Öz

Bu çalışmanın amacı, internet tabanlı bir öğretim yöntemi olan WebQuest kullanımının öğrencilerin başarısına etkisini incelemek ve etkili bir WebQuest kullanımına etki eden faktörleri, nicel-nitel bulgulara sahip çalışmaların sonuçlarını birleştirerek belirlemektir. Çalışmada, karma araştırma sentezi yöntemi kullanılmıştır. Bunun için önce nicel çalışma sonuçları meta-analiz yöntemiyle, ardından nitel araştırma sonuçları tematik sentezle birleştirilmiştir. Son olarak, birleştirilen çalışmalar arasındaki varyansı, tematik sentezden elde edilen analitik temalarla açıklamak için nicel ve nitel sentezi sonuçları karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda 2008-2020 yılları arasında konu üzerine yapılmış deneysel çalışmalar incelenmiş, belirlenen içerme-dışlama ölçütlerini karşılayan 12 çalışma meta-analize, 11 çalışma tematik senteze dâhil edilmiştir. Meta-analize dâhil edilen 12 çalışma rastgele etkiler modeline göre birleştirildiğinde alt sınırı 0,513, üst sınırı 1,358 olmak üzere genel etki büyüklüğü 0,911 olarak hesaplanmıştır. Bu etki büyüklüğü %95 güven seviyesinde anlamlı bir etki büyüklüğüdür (z=5,13, p<0,01). Cohen vd. (2007) sınıflamasına göre hesaplanan genel etki büyüklüğü “orta” düzeydedir. Buna göre WebQuest uygulamasının akademik başarı üzerinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu söylenebilir. Hesaplanan etki büyüklüğünün çalışmanın yürütüldüğü öğretim kademesine göre anlamlı, ancak çalışmanın yürütüldüğü ders türüyle uygulama süresine göre anlamlı fark göstermediği belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda nicel-nitel veriler karşılaştırılmıştır. Üretilen analitik temalardan, öğrencilerin duyuşsal yönden hazırlanması ve motivasyonlarının sağlanmasıyla gerçekleştirilen WebQuestlerin etki büyüklüklerinin, bu desteği sağlamayanlardan anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akçay, A. (2017). The opinions of the Turkish teacher candidates about WebQuest. Universal Journal of Educational Research, 5(11), 1986-1994.
  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). WebQuest (web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Awada, G. & Ghaith, G. (2014). Impact of WebQuest and gender on writing achievement in professional business English. Taiwan International ESP Journal, 6(2), 1-27.
  • Badmus, S., Ganiyu, B., Abdulrsaq, H., & Mohammed, S. M. (2019). Effects of WebQuest on secondary school biology students achievement in cell division in Ilorin. Humanities and Social Sciences Letters, 76(2), 64-73.
  • Bahar, S. (2018). Çevre eğitiminde Ağ Araştırması kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 516862).
  • Balcı, A. (2017). WebQuest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türk Edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’ nden erişilmiştir (Tez No. 464632).
  • Ballıel, E. (2014). WebQuest destekli öğrenme yaklaşımının özel eğitim öğrencilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 46-50.
  • Börekçi, C. (2010) Bilişim Teknolojileri dersi için tasarlanan bir Ağ Araştırması (WebQuest) etkinliğinin öğrenci başarısı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 275243).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education.
  • Çığrık, E. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen öğretiminde WebQuest tekniğinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir. (Tez No. 240605). Çilkaya, R. (2013). Sosyal Bilgiler eğitiminde WebQuest kullanımı (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 347354).
  • Dell, D. F. (2012). WebQuest 2.0: An instructional model for dıgıtal learners. (Doctoral dissertation). Capella University, School of Education, Minneapolis.
  • DerSimonian R., & Laird N. (1986). Meta-analysis in clinical trials. Control, Clin. Trials, 7(1), 177-188.
  • Dodge B. (1997). Some thoughts about WebQuest (online). Retrieved from http://webquest.sdsu.edu/ about_webquests. html
  • Dodge, B. (2004). Five rules for writing a great WebQuest. Learning & Leading with Technology, 28(8), 58-69.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using WebQuest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.59612
  • Halat, E., & Jakubowski, E. (2001). Teaching geometry using WebQuest. 19th International Conference on Technology and Education. Tallahassee, Florida.
  • Harden, A., Brunton, G., Fletcher, A., Oakley, A., Burchett, H., & Backhans, M. (2006). Young people, pregnancy and social exclusion: A systematic synthesis of research evidence to identify effective, appropriate and promising approaches for prevention and support. EPPI-Centre, Social Science Research Unit, Institute of Education, University of London.
  • Hassanien, A. (2006). An evaluation of WebQuest as a computer-based learning tool. Research in Post-Compulsory Education, 11(2), 235-250.
  • Johnson-Lafleur, J. (2009). A scoring system for appraising mixed methods research, and concomitantly appraising qualitative, quantitative and mixed methods primary studies in Mixed Studies Reviews. International Journal of Nursing Studies, 46(1), 529-546. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2009.01.009
  • Kanadlı, S. (2020). Sosyal bilimlerde teoriden uygulamaya araştırma sentezi nicel, nitel ve karma yöntemler. Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. ve Önder, H. H. (2002). İnternet yoluyla öğretimde ergonomi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 1(1), 48-54.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş. ve Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapısalcı öğrenme ortamları. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Kobak, M. (2013). Matematik öğretmen adaylarının WebQuest etkinliklerinde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ve sürece ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 337171).
  • Kurtuluş, A., Tepe, S., Yılmaz, Ö., Karakoç, Ö. ve Okur, G. (2006). İlköğretim matematik sınıflarında WebQuest uygulamaları, 6th International Educational Technology Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, KKTC, 1194-1201.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., & the PRISMA Group. (2009). Reprint-preferred reporting items for systematic reviews and metaanalyses: The PRISMA statement. Physical Therapy, 89(9), 873-880.
  • Orhan, A. T. ve Durak Men D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: bir meta-analiz çalışması. MCBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 245-284.
  • Özerbaş, M. A. (2012). WebQuest öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 13(2), 299-315.
  • Pluye, P., Gagnon, M. P., Griffiths, F., & Johnson-Lafleur, J. (2009). A scoring system for appraising mixed methods research, and concomitantly appraising qualitative, quantitative and mixed methods primary studies in mixed studies reviews. International Journal of Nursing Studies, 46(4), 529-546.
  • Rosenthal, R. (1979). The “file drawer problem” and tolerance for null results. Psychol Bull, 86, 638-641.
  • Sandelowski, M., Voils, C. I., & Barroso, J. (2006). Defining and designing mixed research synthesis studies. Research in the Schools, 13, 29-40.
  • Sezer, Ş. (2018). Öğretmenlerin sınıf yönetimi tutumlarının öğrencilerin gelişimi üzerindeki etkileri: fenomenolojik bir çözümleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 534-549.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 205730).
  • Tabanlı, S. G. (2008). Bilişim Teknolojilerinin temelleri dersinde WebQuest tekniğine ilişkin öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 216081).
  • Tepe, T. (2013). Genel Kimya dersinin WebQuest uygulamaları desteğiyle işlenmesine yönelik öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 342640).
  • Thomas, J., & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. Bmc Medical Research Methodology, 8(1), 1-20.
  • Uslu, S. (2011). Learner perceptıons about WebQuest: A case study in an English as a foreign language classroom (Master’s thesis). Middle East Technical Universıty, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Ankara, Türkiye.
  • Ünal, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde WebQuestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 326006).
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. ve Sarıkaya, M. (2018). WebQuest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1524-1544.
  • Viechtbauer, W., & Cheung, M. W. L. (2010). Outlier and influence diagnostics for meta-analysis. Research Synthesis Methods, 1(2), 112-125.
  • Yenmez, A., Özpınar, İ. ve Gökçe, S. (2017). Use of WebQuests in mathematics instruction: Academic achievement. Universal Journal of Educational Research 5(9), 1554-1570.
  • Zencirci, İ. ve Asker, E. (2009). Ağ araştırması (WebQuest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye’de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3(2), 124-148.

The Effect of Using WebQuest on Student Success: A Mixed Research

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 2, 132 - 154, 21.08.2023
https://doi.org/10.17860/mersinefd.1017283

Öz

This study aims to examine the effect of using WebQuest, which is an internet-based teaching method, on students' success, the factors affecting effective WebQuest use and to determine the results of studies with both quantitative-qualitative findings by combining them. In the study, a mixed research synthesis method was used. Initially, quantitative study results are analyzed by meta-analysis method, then qualitative research results were combined with thematic synthesis. Finally, the results of the quantitative-qualitative synthesis were compared to explain variance among the combined studies with the analytical themes derived from the thematic synthesis. Experimental studies on the subject between the years 2008-2020 were examined and 12 studies meeting determined inclusion-exclusion criteria were meta-analyzed; 11 studies were included in the thematic synthesis. When the 12 studies included in the meta-analysis were combined according to the random effects model, the overall effect size was calculated as 0.911, with a lower limit of 0.513 and an upper limit of 1.358. This effect size is significant effect size at a 95% confidence level (z=5.13, p<.01). This common effect size is “moderate” according to the Cohen et al. (2007) classification. Accordingly, it can be said that the Webquest application has a moderate effect on academic achievement.

Kaynakça

  • Akçay, A. (2017). The opinions of the Turkish teacher candidates about WebQuest. Universal Journal of Educational Research, 5(11), 1986-1994.
  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). WebQuest (web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Awada, G. & Ghaith, G. (2014). Impact of WebQuest and gender on writing achievement in professional business English. Taiwan International ESP Journal, 6(2), 1-27.
  • Badmus, S., Ganiyu, B., Abdulrsaq, H., & Mohammed, S. M. (2019). Effects of WebQuest on secondary school biology students achievement in cell division in Ilorin. Humanities and Social Sciences Letters, 76(2), 64-73.
  • Bahar, S. (2018). Çevre eğitiminde Ağ Araştırması kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 516862).
  • Balcı, A. (2017). WebQuest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türk Edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’ nden erişilmiştir (Tez No. 464632).
  • Ballıel, E. (2014). WebQuest destekli öğrenme yaklaşımının özel eğitim öğrencilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 46-50.
  • Börekçi, C. (2010) Bilişim Teknolojileri dersi için tasarlanan bir Ağ Araştırması (WebQuest) etkinliğinin öğrenci başarısı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 275243).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education.
  • Çığrık, E. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen öğretiminde WebQuest tekniğinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir. (Tez No. 240605). Çilkaya, R. (2013). Sosyal Bilgiler eğitiminde WebQuest kullanımı (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 347354).
  • Dell, D. F. (2012). WebQuest 2.0: An instructional model for dıgıtal learners. (Doctoral dissertation). Capella University, School of Education, Minneapolis.
  • DerSimonian R., & Laird N. (1986). Meta-analysis in clinical trials. Control, Clin. Trials, 7(1), 177-188.
  • Dodge B. (1997). Some thoughts about WebQuest (online). Retrieved from http://webquest.sdsu.edu/ about_webquests. html
  • Dodge, B. (2004). Five rules for writing a great WebQuest. Learning & Leading with Technology, 28(8), 58-69.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using WebQuest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.59612
  • Halat, E., & Jakubowski, E. (2001). Teaching geometry using WebQuest. 19th International Conference on Technology and Education. Tallahassee, Florida.
  • Harden, A., Brunton, G., Fletcher, A., Oakley, A., Burchett, H., & Backhans, M. (2006). Young people, pregnancy and social exclusion: A systematic synthesis of research evidence to identify effective, appropriate and promising approaches for prevention and support. EPPI-Centre, Social Science Research Unit, Institute of Education, University of London.
  • Hassanien, A. (2006). An evaluation of WebQuest as a computer-based learning tool. Research in Post-Compulsory Education, 11(2), 235-250.
  • Johnson-Lafleur, J. (2009). A scoring system for appraising mixed methods research, and concomitantly appraising qualitative, quantitative and mixed methods primary studies in Mixed Studies Reviews. International Journal of Nursing Studies, 46(1), 529-546. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2009.01.009
  • Kanadlı, S. (2020). Sosyal bilimlerde teoriden uygulamaya araştırma sentezi nicel, nitel ve karma yöntemler. Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. ve Önder, H. H. (2002). İnternet yoluyla öğretimde ergonomi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 1(1), 48-54.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş. ve Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapısalcı öğrenme ortamları. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Kobak, M. (2013). Matematik öğretmen adaylarının WebQuest etkinliklerinde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ve sürece ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 337171).
  • Kurtuluş, A., Tepe, S., Yılmaz, Ö., Karakoç, Ö. ve Okur, G. (2006). İlköğretim matematik sınıflarında WebQuest uygulamaları, 6th International Educational Technology Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, KKTC, 1194-1201.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., & the PRISMA Group. (2009). Reprint-preferred reporting items for systematic reviews and metaanalyses: The PRISMA statement. Physical Therapy, 89(9), 873-880.
  • Orhan, A. T. ve Durak Men D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: bir meta-analiz çalışması. MCBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 245-284.
  • Özerbaş, M. A. (2012). WebQuest öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 13(2), 299-315.
  • Pluye, P., Gagnon, M. P., Griffiths, F., & Johnson-Lafleur, J. (2009). A scoring system for appraising mixed methods research, and concomitantly appraising qualitative, quantitative and mixed methods primary studies in mixed studies reviews. International Journal of Nursing Studies, 46(4), 529-546.
  • Rosenthal, R. (1979). The “file drawer problem” and tolerance for null results. Psychol Bull, 86, 638-641.
  • Sandelowski, M., Voils, C. I., & Barroso, J. (2006). Defining and designing mixed research synthesis studies. Research in the Schools, 13, 29-40.
  • Sezer, Ş. (2018). Öğretmenlerin sınıf yönetimi tutumlarının öğrencilerin gelişimi üzerindeki etkileri: fenomenolojik bir çözümleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 534-549.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 205730).
  • Tabanlı, S. G. (2008). Bilişim Teknolojilerinin temelleri dersinde WebQuest tekniğine ilişkin öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 216081).
  • Tepe, T. (2013). Genel Kimya dersinin WebQuest uygulamaları desteğiyle işlenmesine yönelik öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 342640).
  • Thomas, J., & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. Bmc Medical Research Methodology, 8(1), 1-20.
  • Uslu, S. (2011). Learner perceptıons about WebQuest: A case study in an English as a foreign language classroom (Master’s thesis). Middle East Technical Universıty, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Ankara, Türkiye.
  • Ünal, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde WebQuestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 326006).
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. ve Sarıkaya, M. (2018). WebQuest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1524-1544.
  • Viechtbauer, W., & Cheung, M. W. L. (2010). Outlier and influence diagnostics for meta-analysis. Research Synthesis Methods, 1(2), 112-125.
  • Yenmez, A., Özpınar, İ. ve Gökçe, S. (2017). Use of WebQuests in mathematics instruction: Academic achievement. Universal Journal of Educational Research 5(9), 1554-1570.
  • Zencirci, İ. ve Asker, E. (2009). Ağ araştırması (WebQuest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye’de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3(2), 124-148.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halilibrahim Kabadayı 0000-0002-8807-0569

İdris Kocabey 0000-0001-9373-2427

Sedat Kanadlı 0000-0002-0905-8677

Yayımlanma Tarihi 21 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kabadayı, H., Kocabey, İ., & Kanadlı, S. (2023). WebQuest Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Karma Sentez Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 132-154. https://doi.org/10.17860/mersinefd.1017283

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.