Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS

Yıl 2020, Cilt: 17 Sayı: 46, 341 - 360, 30.10.2020

Öz

This article
reports the evaluation of three EFL textbooks which are used in Afghan lower
secondary schools by employing a document analysis approach. Two evaluators
took part in the study, where they independently evaluated the textbooks of
grades 7-9. This study employed a 33-item checklist designed by the
researchers, adopting or modifying items from three checklists in the existing
literature. All the items were organized under six headings, namely, content,
grammar, vocabulary, skills, exercises and activities, and attractiveness of
the text and physical make-up. The evaluation of the textbooks highlighted a
number of serious problems that deserve close attention. The study closes with
a series of recommendations to guide EFL research in the Afghan context. 

Kaynakça

  • Reference1: Cenk Akay, Mersin University, Education Faculty, Department of Curriculum and Instruction, cenkakay35@hotmail.com
  • Reference2: Özgür Ulubey, Muğla University, ozgurulubey@gmail.com
  • Reference3: Ass. Prof. Ceyhun Yukselir, Osmaniye Korkut Ata University, Department of English Language and Literature, ceyhunyukselir@gmail.com

AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS

Yıl 2020, Cilt: 17 Sayı: 46, 341 - 360, 30.10.2020

Öz

Bu çalışmada, Afganistan ortaokullarında okutuutulan
İngilizce ders kitaplarının döküman analiz yaklaşımıyla değerlendirilmesini ama
çlanmıştır Araştırmada 7-9 sınıf ders
kitapları iki değerlendirici tarafından ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Bu
çalışmada, literatürde yer alan üç kontrol listesinden yararlanılarak
araştırmacılar tarafından oluşturulan 33 maddelik bir kontrol listesi
kullanılmıştır Kontrol listesinde yer alan maddeler içerik, dilbilgisi, kelime
hazinesi, beceriler, alıştırmalar ve etkinlikler ile metnin fiziksel yapısı ve
çekiciliği olmak üzere altı başlık altında düzenlenmiştir. Araştırma sonucu,
ders kitaplarında önemli sorunlar olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmada,
Afganistan bağlamında İngilizce öğretimi araştırmalarına rehberlik etmek
için  öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • Reference1: Cenk Akay, Mersin University, Education Faculty, Department of Curriculum and Instruction, cenkakay35@hotmail.com
  • Reference2: Özgür Ulubey, Muğla University, ozgurulubey@gmail.com
  • Reference3: Ass. Prof. Ceyhun Yukselir, Osmaniye Korkut Ata University, Department of English Language and Literature, ceyhunyukselir@gmail.com
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sayed Masood Haıdarı 0000-0003-3221-6343

İsil Tanriseven Bu kişi benim 0000-0001-5884-2807

Omer Ozer 0000-0001-8502-3145

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Haıdarı, S. M., Tanriseven, İ., & Ozer, O. (2020). AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 341-360.
AMA Haıdarı SM, Tanriseven İ, Ozer O. AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ekim 2020;17(46):341-360.
Chicago Haıdarı, Sayed Masood, İsil Tanriseven, ve Omer Ozer. “AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, sy. 46 (Ekim 2020): 341-60.
EndNote Haıdarı SM, Tanriseven İ, Ozer O (01 Ekim 2020) AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 46 341–360.
IEEE S. M. Haıdarı, İ. Tanriseven, ve O. Ozer, “AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 17, sy. 46, ss. 341–360, 2020.
ISNAD Haıdarı, Sayed Masood vd. “AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17/46 (Ekim 2020), 341-360.
JAMA Haıdarı SM, Tanriseven İ, Ozer O. AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;17:341–360.
MLA Haıdarı, Sayed Masood vd. “AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 17, sy. 46, 2020, ss. 341-60.
Vancouver Haıdarı SM, Tanriseven İ, Ozer O. AN EVALUATIVE LOOK AT AFGHAN LOWER SECONDARY EFL TEXTBOOKS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;17(46):341-60.

.