Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Bu derlem çalışması ile 2020 ve 2022 yılları arasında yayınlanan İngiliz Dili Eğitimi ve Fizyoterapi araştırma makalelerinin tartışma bölümlerinde kaçınma ve güçlendirme ifadelerinin kullanımının incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlamıştır. Bu çalışma ile aynı zamanda, iki disiplinde kaçınma ve güçlendirme ifadelerinin kullanım sıklığının ve kullanılan ifadelerin türlerinin keşfedilmesi de hedeflenmiştir. Seçilen iki disiplinden ayrı ayrı 15 araştırma makalesi, tanımlayıcı istatistik yöntemleriyle analiz edilmiştir. Bunun yanında iki disiplin arasında kaçınma ve güçlendirme ifadelerinin kullanılması açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için ki-kare testi uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, kaçınma ifadelerinin kullanımının her iki disiplinde de güçlendirme ifadelerinin kullanımından daha fazla olduğu bulunmuştur. Ayrıca bulgular, iki disiplin arasındaki kaçınma ifadelerinin kullanımı açısından anlamlı farklar olduğunu ortaya koymuştur. Diğer yandan, güçlendirme ifadelerinin kullanımı açısından iki disiplin arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Son olarak çalışmada iki farklı disiplinde incelenen araştırma makalelerinin tartışma bölümlerinde kullanılan kaçınma ve güçlendirme ifadelerinin türlerinde bazı benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur.
Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
The current corpus study intended to examine and compare the use of hedges and boosters in discussion sections of English Language Teaching and Physiotherapy research articles that were published between 2020 and 2022. This study also aimed to discover the frequency and types of hedges and boosters in two disciplines. 15 research articles from each disciple were analyzed through descriptive statistics. The chi-square test was also run to analyze the data to determine whether there is a statistically significant difference in terms of the use of hedges and boosters between the two disciplines. According to the results of the descriptive statistics, the number of hedges outnumbered the boosters in both disciplines. Furthermore, findings revealed that the differences in the use of hedges between the two disciplines were significant and meaningful. On the other hand, there were no significant differences regarding the use of boosters. Some similarities and variations were found in terms of the categories of hedges and boosters used in the discussion sections of research articles in the two disciplines.
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Academic writing hedges boosters discourse analysis research articles Akademik yazma kaçınma güçlendirme söylem çözümleme araştırma makaleleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Dünya dilleri ve edebiyatları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 32 |