Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INFLECTIONAL MORPHOLOGICAL AWARENESS OF TURKISH DEAF STUDENTS

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 30 - 46, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000109

Öz

Bu araştırmanın amacı, işitme engelli Türk öğrencilerin çekimsel biçimbilim farkındalığı
edinimini incelemek ve bu gelişim sürecinde etkisi olabilecek nedenleri araştırmaktır. İlköğretim 4.–8.
sınıflara devam eden 100 işiten ve 100 işitme engelli katılımcıya, çekimsel biçimbilim bilgisi ölçme
amacıyla geliştirilmiş çevrimiçi dilbilgisi yargı testi, SuperLab 4.0 programı yardımıyla uygulanmıştır.
Elde edilen bulgular, işitme engelli bireylerin çekimsel biçimbilim farkındalığın sınıf düzeyi ile birlikte
gelişmediğini ve ilköğretim 4.-8. sınıflara giden tüm işiten öğrencilerin Türkçe biçimbilim farkındalığının
işitme engelli akranlarından gözle görülür derece daha iyi olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada, Türk
İşaret Dili’nin biçim-sözdizimsel yapısının olumsuz aktarımı nedeniyle işitme engelli öğrencilerin
Türkçe’nin biçim-sözdizimsel ilişkilerini anlama sürecinde güçlükler yaşadığı öne sürülmektedir.

Kaynakça

  • Blamey, P. J., (2003). Development of spoken language by deaf children. In M. Marschark & P. Spencer (Eds.), Oxford handbook of deaf studies, language, and education (pp. 232-246). New York: Oxford University Press.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bahtiyar Makaroğlu

Hacer İclal Ergenç

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Makaroğlu, B., & Ergenç, H. İ. (2016). INFLECTIONAL MORPHOLOGICAL AWARENESS OF TURKISH DEAF STUDENTS. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 30-46. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000109