Bu çalışmanın amacı
öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ve yaratıcı düşünme düzeyleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi şeklinde belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda
çalışma nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama araştırması ile
yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları 2016-2017 eğitim öğretim yılında
İstanbul’un Esenyurt ilçesinde görev yapan okul öncesi, sınıf ve branş
öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Ne Kadar Yaratıcısınız?”
Yaratıcılık Ölçeği ve Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği ile
elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler T-Testi, İlişkisiz Örneklemler
Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), puan değerleri arasındaki ilişkileri
belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı ve veriler arasındaki yordama durumunu
ortaya koymak için Basit Doğrusal Regresyon analizi gibi istatiksel yöntemler
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları dikkate alındığın
ölçeğin alt boyutlarından sorgulayıcı ve etkili öğretim ve mesleğe bakış
açıları arasında cinsiyete göre anlamlı farklılık belirlenirken diğer alt
boyutlarda anlamlı farklılık bulunamamıştır. Ayrıca ölçeğin açık fikirlilik alt
boyutunda 0-5 yıl çalışan öğretmenler 6-10 ve 11-15 arasında görev yapan
öğretmenlere göre daha açık fikirli oldukları ve branş öğretmenlerinin sınıf
öğretmenlerine göre daha araştırmacı oldukları belirlenmiştir. Yansıtıcı
düşünme alt boyutları ile yaratıcı düşünme puanları arasında pozitif yönde
anlamlı ilişkiler belirlenmiş ve yansıtıcı düşünme puanlarının toplam varyansı
%19 düzeyinde açıkladığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |