BibTex RIS Kaynak Göster

Public Libraries RegionalSeminars 2006-2012: An Evaluation of 'In-service Training Model in Turkey

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 1, 180 - 185, 01.01.2013

Öz

In this study, a general evaluation of the serials called Public Libraries Regional Seminars practiced asan authentic in-service training model between the years of 2006-2012 in Turkey has been made. According to this, 20 Regional Seminars which were practiced based on cooperation of formal-civil institutions in 18 different provinces and 1 county with 782 participants and almost 100 speakers in 6 years has been determined to have crucial contributions to the history of Turkish public librarianship

Kaynakça

  • Cervantes, C. (1996).Eğitim-verimlilik ilişkisi. MESSMercek.Ankara: TürkiyeMetalSanayicileri Sendikası.
  • IFLA.(2007).Halkkütüphanesihizmeti:Gelişimiçin IFLA/UNESCO ilkeleri. (B.Yılmaz,Çev.).İstanbul:TKD İstanbul Şubesi.
  • Karadeniz, Ş. veYılmaz,B.(2009). Türkiye’dehalk kütüphanecilerininhizmet içieğitim gereksinimleri. Türk Kütüphaneciliği 23, (1), 52-82.
  • Oğuzkan,F.(1974).Eğitimterimlerisözlüğü. Ankara: Türk DilKurumu.
  • Tınaz,P. (2000).OrganizasyonlardaEtkili ÖğrenmeStratejileri.İstanbul: Mess.
  • Yılmaz,B. (2006).Hedef gruplara yönelikyaratıcı kütüphanehizmetleriveprojegeliştirme: Halk kütüphaneleri Manisabölge seminerideğerlendirmeraporuTürk Kütüphaneciliği 20, (3), 313-320.
  • Yılmaz,B. (2007).Hedef gruplara yönelikyaratıcı kütüphanehizmetleriveprojegeliştirme: Halk kütüphaneleri Gaziantep,Bartın ve Antalyabölge seminerlerideğerlendirme raporu.TürkKütüphaneciliği 21, (1),75-87.

Halk Kütüphaneleri Bölge Seminerleri 2006-2012: Türkiye’de Bir Hizmetiçi Eğitim Modelinin Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 1, 180 - 185, 01.01.2013

Öz

Bu çalışmada 2006-2012yılları arasında Türkiye’de özgün bir hizmetiçi eğitim modeli olarak uygulanan Halk Kütüphaneleri Bölge Seminerleri dizisinin genel bir değerlendirilmesi yapılmaktadır. Buna göre 6 yılda 782 katılımcı, yaklaşık 100 konuşmacı ile 18 farklı il ve 1 ilçede resmi-sivil kuruluşlar işbirliğine dayalı olarak gerçekleştirilen 20 Bölge Seminerinin Türk halk kütüphaneciliği tarihine önemli katkısı­nın olacağı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Cervantes, C. (1996).Eğitim-verimlilik ilişkisi. MESSMercek.Ankara: TürkiyeMetalSanayicileri Sendikası.
  • IFLA.(2007).Halkkütüphanesihizmeti:Gelişimiçin IFLA/UNESCO ilkeleri. (B.Yılmaz,Çev.).İstanbul:TKD İstanbul Şubesi.
  • Karadeniz, Ş. veYılmaz,B.(2009). Türkiye’dehalk kütüphanecilerininhizmet içieğitim gereksinimleri. Türk Kütüphaneciliği 23, (1), 52-82.
  • Oğuzkan,F.(1974).Eğitimterimlerisözlüğü. Ankara: Türk DilKurumu.
  • Tınaz,P. (2000).OrganizasyonlardaEtkili ÖğrenmeStratejileri.İstanbul: Mess.
  • Yılmaz,B. (2006).Hedef gruplara yönelikyaratıcı kütüphanehizmetleriveprojegeliştirme: Halk kütüphaneleri Manisabölge seminerideğerlendirmeraporuTürk Kütüphaneciliği 20, (3), 313-320.
  • Yılmaz,B. (2007).Hedef gruplara yönelikyaratıcı kütüphanehizmetleriveprojegeliştirme: Halk kütüphaneleri Gaziantep,Bartın ve Antalyabölge seminerlerideğerlendirme raporu.TürkKütüphaneciliği 21, (1),75-87.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bülent Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, B. (2013). Halk Kütüphaneleri Bölge Seminerleri 2006-2012: Türkiye’de Bir Hizmetiçi Eğitim Modelinin Değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği, 27(1), 180-185.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.