Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanılı çocukların belirli yiyeceklerin dışındaki yiyecekleri reddetmesi ve kendisini yaralaması gibi çeşitli davranış problemleri bulunmaktadır (Töret, Özdemir, Selimoğlu ve Özkubat, 2014). Ebeveynlerin içinde bulundukları güçlüklerin anlaşılması açısından OSB’li çocukların yukarıda belirtilen durumları önemli ipuçları sunmaktadır. Ancak Türkiye’de OSB’li çocuğu olan ebeveynlerin yaşadıkları güçlüklerle ilgili araştırmalar sınırlıdır. Dolayısıyla, bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin otizmli çocuklarıyla ilgili günlük yaşamda karşılaştıkları güçlüklerin ortaya çıkartılmasıdır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Konya ili merkez ilçesinde OSB’li çocuğu özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 43 ebeveyn katılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda OSB'li çocuklarının problem davranışları, sınırlı iletişim ve etkileşim kurmaları nedeniyle ebeveynlerin güçlükler yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca ebeveynlerin, OSB’li çocuklarına beceri öğretimi yaparken güçlükler yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |