BibTex RIS Kaynak Göster

"Plastikten bir Alman Simidi" - Türk Gençlerinin Bakış Açısından Yabancı Dil Dersinde Ülke Bilgisinin Aktarılması

Yıl 2015, Cilt: 28 Sayı: 1, 117 - 129, 29.12.2015
https://doi.org/10.19171/uuefd.73698

Öz

Mevcut çalışmada on iki Türk gencinin yabancı dil dersinde ülke bilgisi
hakkında kişisel teorileri - yani görüş, bilgi ve imgelemleri ele alınmaktadır. Nitel
araştırma yaklaşımı çerçevesinde yabancı dil olarak Almanca öğrenen iki ve
İngilizce öğrenen bir öğrenci grubu olmak üzere üç farklı yaş grubu ile farklı eğitim
kurumlarında mülakat ses kaydıyla yapılmıştır. Toplanan yazıya geçirilen veriler
nitel yöntemle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrenilen yabancı dilden
bağımsız olarak hedef ülkeye ilişkin bilgilere büyük bir ilgi olduğu kanısına
varılmıştır. Buna ek olarak öğrenciler ülke bilgisi aktarımının nasıl olması gerektiği
hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Veriler kendi yaş grupları içerisinde farklılıklar
göstermektedir. Ayrıca görüşme yapılan gençlerin tutumlarında aile geçmişlerinin de
büyük bir etkisi olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil de;tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Anastasia Şenyıldız

Anastasia Şenyıldız

Mehtap Dindar Bu kişi benim

Mehtap Dindar Bu kişi benim

Gizem Özçam Bu kişi benim

Burcu Yurtseven Bu kişi benim

Burcu Yurtseven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şenyıldız, A., Şenyıldız, A., Dindar, M., Dindar, M., vd. (2015). "Plastikten bir Alman Simidi" - Türk Gençlerinin Bakış Açısından Yabancı Dil Dersinde Ülke Bilgisinin Aktarılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 117-129. https://doi.org/10.19171/uuefd.73698