Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A CONTENT ANALYSIS REGARDING SOCIAL RESPONSIBILITY ACTIVITIES OF PUBLIC RELATIONS STUDENTS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 96 - 110, 30.12.2022
https://doi.org/10.58201/utsobilder.1201904

Öz

Social responsibility activities are very important today. Businesses need these activities in order to maintain their existence in a healthier way. Public relations is also closely related to this concept. Therefore, social responsibility campaigns are encountered in the course content of the public relations trainings given in order to better prepare the public relations students for business life and to ensure that they are better equipped about the concept. In this research, the campaigns made by the students in a lesson where social responsibility campaigns are given were examined by content analysis method. According to the results, it has been observed that the students both perform useful works for the society they live in and prepare themselves for business life. In addition, it has been determined that the usual social responsibility issues have been repeated over the years and that there are fewer studies on the agenda.

Kaynakça

  • Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, (1.Baskı), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Aydınalp, G. (2013), Halkla İlişkiler Ekseninde Sosyal Sorumluluk, (1.Baskı) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ayhan, A (2015). Halkla İlişkiler, Tarihçesi, Kavram ve Medya İlişkisi (1.Baskı) Konya: Literatürk Academia.
  • Becerikli, Sema, Y. (2004). “Türkiye’de Lisans Düzeyindeki Halkla İlişkiler Eğitimine İlişkin Bir Değerlendirme”, 2nd International Communication in Millennium.
  • Bocean, C. G., Logofatu, M., Tudor, S., & Barbu, M. C. R. (2018). Social responsibility in education-challenges and perspectives. In Proceedings of the 10th International Conference Competitiveness and Stability in the Knowledge-Based Economy, Iconec.
  • Büyükyılmaz, O. & Fidan, Y. (2015) Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Kavramsal Bir Bakış, Business & Management Studies: An International Journal (3), 366.
  • Cutlip, S,.& Center, A & Broom G. (1994). Effective Public Relations (7.baskı) USA: Prentice Hall. Çeliker, D. (2011). Türkiye’deki İletişim Eğitimine Katkıları Bağlamında Oya Tokgöz, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (15), 158-160.
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi, 30 Haziran).
  • Ilgın, H. Ö. , Ertekin, İ. & Yengin, D. A. (2017). SOCIAL RESPONSIBILITY COGNITION IN HIGHER EDUCATION . Turkish Online Journal of Design Art and Communication , 7 (4) , 686-696 . DOI: 10.7456/10704100/014.
  • Kalender, A., & Fidan, M. (1998). Halkla İlişkiler (2.Baskı) Konya: Tablet Yayınları.
  • Kazancı, M (2009). Halkla İlişkiler Konusunda Birkaç Söz, F. Keskin ve P. Özdemir. Halkla İlişkiler Üzerine, Ankara: Dipnot Yayınları, 5-9.
  • Kazancı, M (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler (8.Baskı) Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Korkmaz, S. (2009). İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları, (1.Baskı), Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • L’etang, J,. & Pieczka, M (2002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Okay, A.,& Okay A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları (1.Baskı) İstanbul: Der Yayınları.
  • Özgen, E. (2006), Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, (1.Baskı) İstanbul: Mavi Ağaç Yayınevi.
  • Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir (9.Baskı) İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1998). İşletmelerde Halkla İlişkiler (4.Baskı) Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Selvii, Y. & Şentürk, Y. A. (2016). Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources , 18 (1) , 139-160.
  • Seyitoğulları, O. & Bilen, A. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Üzerine Bir Literatür Taraması, Sosyal Bilimler Akademisi Dergisi, 3 (2) 196.
  • Sezgin, M. (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1.Baskı) İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Solmaz, B., Arslan, A. Aydın. ,B & Duğan, Ö. (2012) Türkiye’de Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 255.
  • Solmaz, B., Taştekin, H. , Yüksek, Ö. , Akpınar, K., & Yay Bakmaz, Esra. (2017). “Halkla İlişkiler Eğitiminde Uluslararasılaşmanın Önemi: İngiltere ve Türkiye Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 37, s. 273-288.
  • Tuncer, M. U. (2011). Halkla İlişkiler Eğitimi Üzerine Bir Eleştiri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (15), 142.
  • Varol, A. & Alemdar, K. (2007) İletişim Fakültelerine Öğrenci Yerleştirmede Karşılaşılan Çelişkiler ve Çözüm Önerileri, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi ,(24), 2
  • Vural, Beril, A. ve Yurdakul, Nilay, B. (2004). Halkla İlişkiler Eğitiminde Müfredat ve Uygulamalar: Türk ve Amerikan Üniversitelerine Yönelik Kıyaslamalı Bir Çalışma, Communication in Millenium..

HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 96 - 110, 30.12.2022
https://doi.org/10.58201/utsobilder.1201904

Öz

Sosyal sorumluluk faaliyetleri günümüzde bir hayli önem arz etmektedir. İşletmeler, varlığını daha sağlıklı bir şekilde sürdürebilmek için bu faaliyetlere ihtiyaç duymaktadır. Halkla ilişkiler de bu kavram ile yakından ilintilidir. Dolayısı ile halkla ilişkiler öğrencilerini iş hayatına daha iyi hazırlamak ve kavram hakkında daha donanımlı olmalarını sağlamak adına verilen halkla ilişkiler eğitimlerinin ders içeriğinde sosyal sorumluluk kampanyalarına rastlanmaktadır. Bu araştırmada, sosyal sorumluluk kampanyalarının uygulamalı olarak verildiği bir derste öğrencilerin yapmış olduğu kampanyalar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çıkan sonuçlara göre öğrencilerin hem içinde bulundukları topluma faydalı işler ortaya koydukları hem de iş hayatına kendilerini hazırladıkları gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra yıllar içinde alışılmış sosyal sorumluluk konularının tekrar edildiği, gündemle ilgili çalışmaların daha az olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, (1.Baskı), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Aydınalp, G. (2013), Halkla İlişkiler Ekseninde Sosyal Sorumluluk, (1.Baskı) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ayhan, A (2015). Halkla İlişkiler, Tarihçesi, Kavram ve Medya İlişkisi (1.Baskı) Konya: Literatürk Academia.
  • Becerikli, Sema, Y. (2004). “Türkiye’de Lisans Düzeyindeki Halkla İlişkiler Eğitimine İlişkin Bir Değerlendirme”, 2nd International Communication in Millennium.
  • Bocean, C. G., Logofatu, M., Tudor, S., & Barbu, M. C. R. (2018). Social responsibility in education-challenges and perspectives. In Proceedings of the 10th International Conference Competitiveness and Stability in the Knowledge-Based Economy, Iconec.
  • Büyükyılmaz, O. & Fidan, Y. (2015) Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Kavramsal Bir Bakış, Business & Management Studies: An International Journal (3), 366.
  • Cutlip, S,.& Center, A & Broom G. (1994). Effective Public Relations (7.baskı) USA: Prentice Hall. Çeliker, D. (2011). Türkiye’deki İletişim Eğitimine Katkıları Bağlamında Oya Tokgöz, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (15), 158-160.
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi, 30 Haziran).
  • Ilgın, H. Ö. , Ertekin, İ. & Yengin, D. A. (2017). SOCIAL RESPONSIBILITY COGNITION IN HIGHER EDUCATION . Turkish Online Journal of Design Art and Communication , 7 (4) , 686-696 . DOI: 10.7456/10704100/014.
  • Kalender, A., & Fidan, M. (1998). Halkla İlişkiler (2.Baskı) Konya: Tablet Yayınları.
  • Kazancı, M (2009). Halkla İlişkiler Konusunda Birkaç Söz, F. Keskin ve P. Özdemir. Halkla İlişkiler Üzerine, Ankara: Dipnot Yayınları, 5-9.
  • Kazancı, M (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler (8.Baskı) Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Korkmaz, S. (2009). İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları, (1.Baskı), Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • L’etang, J,. & Pieczka, M (2002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Okay, A.,& Okay A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları (1.Baskı) İstanbul: Der Yayınları.
  • Özgen, E. (2006), Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, (1.Baskı) İstanbul: Mavi Ağaç Yayınevi.
  • Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir (9.Baskı) İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1998). İşletmelerde Halkla İlişkiler (4.Baskı) Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Selvii, Y. & Şentürk, Y. A. (2016). Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources , 18 (1) , 139-160.
  • Seyitoğulları, O. & Bilen, A. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Üzerine Bir Literatür Taraması, Sosyal Bilimler Akademisi Dergisi, 3 (2) 196.
  • Sezgin, M. (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1.Baskı) İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Solmaz, B., Arslan, A. Aydın. ,B & Duğan, Ö. (2012) Türkiye’de Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 255.
  • Solmaz, B., Taştekin, H. , Yüksek, Ö. , Akpınar, K., & Yay Bakmaz, Esra. (2017). “Halkla İlişkiler Eğitiminde Uluslararasılaşmanın Önemi: İngiltere ve Türkiye Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 37, s. 273-288.
  • Tuncer, M. U. (2011). Halkla İlişkiler Eğitimi Üzerine Bir Eleştiri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (15), 142.
  • Varol, A. & Alemdar, K. (2007) İletişim Fakültelerine Öğrenci Yerleştirmede Karşılaşılan Çelişkiler ve Çözüm Önerileri, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi ,(24), 2
  • Vural, Beril, A. ve Yurdakul, Nilay, B. (2004). Halkla İlişkiler Eğitiminde Müfredat ve Uygulamalar: Türk ve Amerikan Üniversitelerine Yönelik Kıyaslamalı Bir Çalışma, Communication in Millenium..
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Sezgin 0000-0003-2200-3301

Halime Çetin 0000-0002-0051-826X

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sezgin, M., & Çetin, H. (2022). HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 6(2), 96-110. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1201904
AMA Sezgin M, Çetin H. HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. Aralık 2022;6(2):96-110. doi:10.58201/utsobilder.1201904
Chicago Sezgin, Murat, ve Halime Çetin. “HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2022): 96-110. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1201904.
EndNote Sezgin M, Çetin H (01 Aralık 2022) HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 6 2 96–110.
IEEE M. Sezgin ve H. Çetin, “HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”, utsobilder/IJOSSAR, c. 6, sy. 2, ss. 96–110, 2022, doi: 10.58201/utsobilder.1201904.
ISNAD Sezgin, Murat - Çetin, Halime. “HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 6/2 (Aralık 2022), 96-110. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1201904.
JAMA Sezgin M, Çetin H. HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. 2022;6:96–110.
MLA Sezgin, Murat ve Halime Çetin. “HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 2, 2022, ss. 96-110, doi:10.58201/utsobilder.1201904.
Vancouver Sezgin M, Çetin H. HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. 2022;6(2):96-110.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches