Year 1996, Volume 7 , Issue , Pages 284 - 287 1996-01-01

Bilişsel Gelişim ve Dil Edinimi

Selma ÇAPAN [1]


Çocuklar doğdukları andan başlıyarak kendilerini, tüm kuralları, yapıları ve sesleri ile bütünleşmiş bir dil olayının içinde bulmaktadırlar. Bu bütün içerisinden belli bir /.aman süresinde sesleri algılayıp, ses birimlerini ayırt etmekte, ses birimlerini birleştirip ses dizeleri oluşturmakta, ses dizeleri ile çevrelerinde olan olay ve nesneler arasında anlam ilişkileri kurup bunları anlamlı sözcüklere, sözcükleri de tümcelere dönüştürüp dili bir iletişim aracı olarak kullanabilmektedirler. Çocukların dili bir iletişim aracı olarak kullanmaya başlaması sadece sözel anlatımın gelişimi olarak değil aynı zamanda buna paralel olarak gelişen bilişsel bir gelişimin doğrultusunda oluşmaktadır.
Primary Language tr
Journal Section Research Articles
Authors

Author: Selma ÇAPAN

Dates

Publication Date : January 1, 1996

APA Çapan, S . (1996). Bilişsel Gelişim ve Dil Edinimi . Dilbilim Araştırmaları Dergisi , 7 , 284-287 . Retrieved from https://dad.boun.edu.tr/en/pub/issue/4533/62335