BibTex RIS Cite

ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu

Year 1992, Dilbilim Araştırmaları 1992, 71 - 75, 01.01.1992

Abstract

Dil gelişimi devam eden bir süreçtir. Çocuk, ilkokul döneminde sadece, sözlü dile ilişkin öğrendiklerini yazılı dile aktarmakla kalmaz, aynı zamanda sözlü ve yazılı dil farklarının ayırdına varmaya ve çeşitli metin türleri arasındaki farklılıkları kavramaya çalışır. Bu nedenle ilkokul, çocuğun dil gelişiminde önemli bir rol oynar. Bu dönemde etkin bir anadili eğilimi yapabilmek, çocukların gelişimine katkıda bulunacak şekilde metin seçimine gidebilmek için bu dönemdeki çocuğun dil gelişim düzeyine ilişkin, özellikle metin düzleminde, saplamaların yapılmasında yarar olduğu düşünülmekledir. Bu düşünce ışığında, bu çalışmada ilkokul 2. ve 5. sınıl öğrencilerinin ürettikleri özet ve hatırlama metinleri incelenerek bu metinlerde bağdaşıklığı bozan durumlar saplanmaya çalışılmıştır.

Year 1992, Dilbilim Araştırmaları 1992, 71 - 75, 01.01.1992

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İlknur Keçik

Publication Date January 1, 1992
Published in Issue Year 1992Dilbilim Araştırmaları 1992

Cite

APA Keçik, İ. (1992). ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 3, 71-75.