Çizgi filmler ve reklamların, dil dışı edinmeler ve öğrenmeler için olduğu kadar dilsel edinmeler ve öğrenmeler bağlamında da önemli yeri vardır. Dilbilim alanyazınında, çocukların dil edinim sürecinde aldıkları dilsel girdinin, özellikle son otuz yıldaki önemli bir bölümünü oluşturan görsel işitsel dil girdilerinden olan çizgi filmler ve reklamlardaki dil kullanımına ilişkin yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, bu hedefle yapılmış daha geniş kapsamlı bir projenin, veritabanı oluşturma süreçlerini (bu veritabanının oluşturulmasını güdüleyen nedenleri alanyazındaki çalışmalara dayalı olarak gerekçelendirerek, süreci genel hatlarıyla özetleyerek ve karşılaşılan sorunlara değinerek) betimlemek ve böylelikle ileride yürütülecek benzer çalışmalara yöntemsel açıdan katkı sağlamaktır.
Cartoons and commercials on television may be important resources for the acquisition and learning processes of children in both linguistic and non-linguistic domains. However, there are not adequately many studies in the linguistics literature about them, particularly emphasizing their importance as a form of visually oriented language input in the language acquisition process. The aim of the current study is to introduce a database of cartoons and commercials in Turkish, presenting its major motivations, its construction procedure and some of the basic issues that were experienced during the construction process. The paper aims to make methodological contributions for further studies that have similar objectives.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Bu eser
Dergi DOI:10.18492/dad