Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

Yurtdışındaki Türk Çocuklarının Anadili Sorunu

Yıl 1993, Cilt 4, Sayı , 61 - 70, 01.01.1993

Öz

 Bireyin önce yakın aile çevresinden daha sonra ilişkili olduğu çevrelerden öğrendiği, bilinçaltına inen ve onun toplumla en güçlü bağlarını oluşturan dil (Aksan 1975:426) olarak tanımlanan anadilinin önemi yadsınamaz. Anadili, onu kullanan bireyler arasında oluşturduğu paylaşma duygusu ve sevgi bağlarıyla, toplumsal yaşayış için çok gerekli olan güven duygusunun da kaynağıdır. Küçük yaşlardan başlayarak benimsenen anadilinin işleyiş ve kuruluş düzeni, insanın düşünsel yaşamına yön vermesinin, bir başka deyişle düşünme yeteneğini geliştirebilmesinin önkoşuludur diyebiliriz. Kişinin sağlıklı düşünmesi, dış evrende olup bitenleri doğru anlaması, bunlar üzerinde yeni görüşler oluşturması, bu düzeni iyi kavramasına bağlıdır.

 

Kaynakça

  • Ergenç, İ.(1983) Yabancı Dil Öğretimi ve Olumsuz Aktarım, Türk Dili 379180, 195-206.

Yıl 1993, Cilt 4, Sayı , 61 - 70, 01.01.1993

Öz

Kaynakça

  • Ergenç, İ.(1983) Yabancı Dil Öğretimi ve Olumsuz Aktarım, Türk Dili 379180, 195-206.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İclal ERGENÇ Bu kişi benim

Türkiye

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1993
Yayınlandığı Sayı Yıl 1993, Cilt 4, Sayı

Kaynak Göster

APA Ergenç, İ. (1993). Yurtdışındaki Türk Çocuklarının Anadili Sorunu . Dilbilim Araştırmaları Dergisi , 4 , 61-70 . Retrieved from http://dad.boun.edu.tr/tr/pub/issue/4537/289847