BibTex RIS Kaynak Göster

Dil Öğreniminde Okuma Anlama Stratejileri

Yıl 1998, Dilbilim Araştırmaları 1998, 107 - 115, 01.01.1998

Öz

Öğrenme stratejileri (learning strategics), öğrenme sürecini kolaylaştıran ve daha etkili kılan özel teknikler olarak tanımlanabilir. Öğrenme stratejilerinin ikinci dili öğrenmeye yardımcı olduğu görüşünün yakın bir geçmişi vardır (O'Malley ve Chamot, 1990). İkinci dil öğreniminde öğrenme stratejilerini araştıran pek çok çalışma, strateji kullanımı ile dil edinimleri arasındaki ilişkiyi saplamayı amaçlamıştır. Bu alanda yapılan ilk çalışmalar, daha çok stratejilerin tanımlanması ve sınıflandırılmasına yöneliktir. Daha sonrakiler ise, çeşitli dil becerilerini geliştirmek için kullanılan stratejilerin belirlenmesi ve strateji öğretimi alanlarını kapsar.

Yıl 1998, Dilbilim Araştırmaları 1998, 107 - 115, 01.01.1998

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Julide Çelik

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998Dilbilim Araştırmaları 1998

Kaynak Göster

APA Çelik, J. (1998). Dil Öğreniminde Okuma Anlama Stratejileri. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 9, 107-115.