Anadili öğretimindeki temel sorumluluğumuz ise, bu türden bir yaratma
eylemini çocuklarımızda korumak, geliştirmek, hatta var olan yaratıcılığı
köreltmemektir. Bu yazıda, özellikle ilköğretim aşamasındaki çocukların yazılı dil
kullanımlarından bazı örnekler verilecektir. Ayrıca, bu yazının odağı olmamakla
birlikte, bu örnekler yabancı dil olarak İngilizce öğrenmekte olan üniversite
öğrencilerinin yazdıkları bazı metinlerle karşılaştırılacaktır. Bu karşılaştırmanın dil
öğretimindeki bazı önemli sorunları vurgulayacağını ummaktayım. Bunlardan yola
çıkarak da, ilköğretimdeki Türkçe eğitim programları ile uygulamalarının yukarıda
belirttiğimiz amaca ne ölçüde uygun oldukları, ve dil eğitimcileri olarak bu konudaki
önceliklerimizin ne olması gerektiği tartışılacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1993 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1993Dilbilim Araştırmaları 1993 |
Bu eser
Dergi DOI:10.18492/dad