BibTex RIS Kaynak Göster

ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu

Yıl 1992, Dilbilim Araştırmaları 1992, 71 - 75, 01.01.1992

Öz

Dil gelişimi devam eden bir süreçtir. Çocuk, ilkokul döneminde sadece, sözlü dile ilişkin öğrendiklerini yazılı dile aktarmakla kalmaz, aynı zamanda sözlü ve yazılı dil farklarının ayırdına varmaya ve çeşitli metin türleri arasındaki farklılıkları kavramaya çalışır. Bu nedenle ilkokul, çocuğun dil gelişiminde önemli bir rol oynar. Bu dönemde etkin bir anadili eğilimi yapabilmek, çocukların gelişimine katkıda bulunacak şekilde metin seçimine gidebilmek için bu dönemdeki çocuğun dil gelişim düzeyine ilişkin, özellikle metin düzleminde, saplamaların yapılmasında yarar olduğu düşünülmekledir. Bu düşünce ışığında, bu çalışmada ilkokul 2. ve 5. sınıl öğrencilerinin ürettikleri özet ve hatırlama metinleri incelenerek bu metinlerde bağdaşıklığı bozan durumlar saplanmaya çalışılmıştır.

Yıl 1992, Dilbilim Araştırmaları 1992, 71 - 75, 01.01.1992

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Keçik

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1992
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992Dilbilim Araştırmaları 1992

Kaynak Göster

APA Keçik, İ. (1992). ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 3, 71-75.