PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu

Yıl 1992, Cilt 3, Sayı , 71 - 75, 01.01.1992

Öz

Dil gelişimi devam eden bir süreçtir. Çocuk, ilkokul döneminde sadece, sözlü dile ilişkin öğrendiklerini yazılı dile aktarmakla kalmaz, aynı zamanda sözlü ve yazılı dil farklarının ayırdına varmaya ve çeşitli metin türleri arasındaki farklılıkları kavramaya çalışır. Bu nedenle ilkokul, çocuğun dil gelişiminde önemli bir rol oynar. Bu dönemde etkin bir anadili eğilimi yapabilmek, çocukların gelişimine katkıda bulunacak şekilde metin seçimine gidebilmek için bu dönemdeki çocuğun dil gelişim düzeyine ilişkin, özellikle metin düzleminde, saplamaların yapılmasında yarar olduğu düşünülmekledir. Bu düşünce ışığında, bu çalışmada ilkokul 2. ve 5. sınıl öğrencilerinin ürettikleri özet ve hatırlama metinleri incelenerek bu metinlerde bağdaşıklığı bozan durumlar saplanmaya çalışılmıştır.

Yıl 1992, Cilt 3, Sayı , 71 - 75, 01.01.1992

Öz

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur KEÇİK Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1992
Yayınlandığı Sayı Yıl 1992, Cilt 3, Sayı

Kaynak Göster

APA Keçik, İ. (1992). ilkokul Öğrencilerinin Özet ve Hatırlama Metinlerinde Bağdaşıklık Sorunu . Dilbilim Araştırmaları Dergisi , 3 , 71-75 . Retrieved from http://dad.boun.edu.tr/tr/pub/issue/4538/62391