Connectives present an interesting phenomenon; while even 3-year-olds can produce them accurately, the real mastery of understanding their meaning takes much time in language acquisition. We tested the comprehension of temporal, causal, and adversative connectives in 184 Turkish-speaking primary-school children and 20 Turkish-speaking adults. Our results demonstrated that high-achieving 5-graders show an adult-like performance. Regarding the type of the connective, temporal connectives posed greater challenge for children compared to causal and adversative connectives. We explain these results in light of the multi-dimensional account of connective acquisition.
An Erratum to this article was published on 30 December 2020. http://dad.boun.edu.tr/en/pub/issue/58756/849534
Çocuklar üç yaşındayken bile bağlaçları doğru olarak kullanabilirken, anlamlarını tam manasıyla edinmeleri ve anlamlandırmaları çok daha uzun zaman gerektirmektedir; bu bakımdan bağlaçlar gelişimsel açıdan ilginç bir olgu sunar. Bu çalışma zamansal, nedensel ve karşıtsal bağlaçların anlamlandırılma süreçlerini anadili Türkçe olan 184 ilkokul çağında çocuk ve 20 yetişkin ile test etmektedir. Sonuçlar, ders başarısı öğretmenleri tarafından yüksek olarak değerlendirilen 5. sınıf öğrencilerinin yetişkin seviyesinde performans gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Bağlaç türleri ile ilgili bulgular ise zamansal bağlaçların çocuk grupları için nedensel ve karşıtsal bağlaçlara göre daha zor olduğunu göstermektedir. Elde edilen bu bulgular bağlaç ediniminde çok boyutlu anlamlandırma bakış açısını destekler niteliktedir.
Bu makale için 30-12-2020 tarihinde bir düzeltme yayınlandı. http://dad.boun.edu.tr/tr/pub/issue/58756/849534
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 31 Sayı: 1 |
Bu eser
Dergi DOI:10.18492/dad