Çocuklar doğdukları andan başlıyarak kendilerini, tüm kuralları, yapıları ve sesleri ile bütünleşmiş bir dil olayının içinde bulmaktadırlar. Bu bütün içerisinden belli bir /.aman süresinde sesleri algılayıp, ses birimlerini ayırt etmekte, ses birimlerini birleştirip ses dizeleri oluşturmakta, ses dizeleri ile çevrelerinde olan olay ve nesneler arasında anlam ilişkileri kurup bunları anlamlı sözcüklere, sözcükleri de tümcelere dönüştürüp dili bir iletişim aracı olarak kullanabilmektedirler. Çocukların dili bir iletişim aracı olarak kullanmaya başlaması sadece sözel anlatımın gelişimi olarak değil aynı zamanda buna paralel olarak gelişen bilişsel bir gelişimin doğrultusunda oluşmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996Dilbilim Araştırmaları 1996 |
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC-ND) International License.
Journal DOI: 10.18492/dad