Dilbilimsel çözümleme bugün dil ve konuşma bozukluklarının tanılanması ve terapisi sürecinde oldukça yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir. Çocuğun iletişim engeli ne olursa olsun eğer konuşma üretimi etkileniyorsa, sesbilgisel (fonolojik) çözümleme ve değerlendirme tanılamada kullanılması zorunlu bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. İletişim engelinin türüne göre terapistin yanıtlamakla yükümlü olduğu pek çok sorudan en önemlileri çocuğun dilinin ses sistemini nasıl kullanabildiği, ve çocuğun konuşma üretiminin normalden nasıl sapma gösterdiğine ilişkindir. Yanıtlan ise güncelliğini korumakta olan "çocuk ana dilinin ses sistemini nasıl ediniyor?" sorusu ile bir bütünlük taşımaktadır. Eğitimci/terapist ancak bu yolla çocuğun konuşma gelişimi ve düzeyi hakkında kestirimde bulunabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996Dilbilim Araştırmaları 1996 |
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC-ND) International License.
Journal DOI: 10.18492/dad